دریاچه ای که با ته سیگار آتش می گیرد!

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۲۳:۱۸:۵۵
کد خبر: ۹۸۳۶۷۹
دریاچه ای که با ته سیگار آتش می گیرد!
دریاچه ای که آتش می گیرد یکی از نادرترین پدیده هایی است که تا بحال دیده و شنیده اید این دریاچه با کوچکترین آتشی مثل ته سیگار که به آب بیافتد، یکباره شعله ور می شود.

به گزارش گروه گوناگون خبرگزاری برنا؛ به دلیل وجود شرایط خاص و منحصر به فرد در دریاچۀ واقع در جنوب هند دو پدیدۀ عجیب شبیه برف و آتش سوزی رخ می دهد، علی رغم آب و هوای استوایی، بخش هایی از شهر بنگالور واقع در جنوب هند پدیده ای شبیه برف را تجربه می کند! فقط اینکه واقعا برفی وجود ندارد بلکه فوم حاصل از مواد سمی بسیار زیادی که به دریاچه می ریزد، نمایی چون برف را القا می کند.

در طی یک دهه فاضلاب و زباله های شیمیایی تصفیه نشده به دریاچه 9000 جریبی بلاندور ریخته شده است و باعث شده فوم بسیار ضخیم و بدبویی روی سطح آن را بپوشاند. به علاوه گاهی روغن، گریس و مواد شوینده سیال موجود در آب این دریاچه آتش می گیرند و یکی از نادر ترین صحنه های دنیا را رقم می زنند؛ دریاچه ای سوزان. 

به گفته ساکنین اطراف دریاچه با هربار بارش باران و طغیان رودخانه، سطح فوم بالا می آید و عبور از روی پل دریاچه بسیا خطرناک می شود زیرا میدان دید کاهش می یابد وهر وسیله نقلیه گذری را با کف می پوشاند. افزون بر این با کوچک ترین آتشی مثل ته سیگار که به آب بیافتد، دریاچه یکباره شعله ور می شود. مساله دیگری که به آلودگی دریاچه بلاندور دامن می زند، قرار گرفتن این دریاچه در انتهای زنجیره ای از دریاچه های منطقه قرار گرفته که یاعث می شود روزانه 130 میلیون گالن از پساب تصفیه نشده خانگی و صنعتی به این منطقه پایین دست سرازیر شود و به قول محلی ها آن را به مخزنی از زباله تبدبل کند. 

به دلیل جمعیت بالای منطقه (حدود 10 میلیون نفر) مقامات محلی توان مدیریت آلودگی و شرایط بحرانی دریاچه را ندارند.

دریاچه

مطالب این بخش از صفحه گوناگون برنا صرفا جنبه سرگرمی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز