رئیس جهاد کشاورزی یزد خبر داد:

تخصیص کمک ۴۰ میلیاردی بلاعوض به بخش کشاورزی یزد

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۱:۵۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۱۱۳۵
تخصیص کمک ۴۰ میلیاردی بلاعوض به بخش کشاورزی یزد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: دولت امسال در اجرای سامانه های آبیاری نوین در مزارع و باغ های این استان ۴۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای پرداخت به بهره برداران اختصاص داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سید جمال سجادی پور اظهار داشت: دولت برای آبیاری کم فشار و قطره ای در هر هکتار به ترتیب هفتاد میلیون ریال و ۱۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای استفاده بهینه و بهره وری بیشتر از آب موجود توجه به اجرای سیستم های آبیاری نوین داشته باشند، افزود: کشاورزان از فرصتی که دولت در این مورد فراهم کرد، برای پایداری تولید و افزایش بهره وری آب، از مزایای این شیوه آبیاری استفاده کنند.

سجادی پور ادامه داد: برای استفاده و بهره وری بهتر از منابع آب بخش کشاورزی یزد تاکنون ۳۰ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی این استان به آبیاری نوین تجهیز شد.

وی تصریح کرد: آبیاری نوین شامل آبیاری کم فشار، قطره ای، زیرسطحی، تیپ و تشتکی است که در این سیستم راندمان آبیاری از ۳۵ تا ۸۵ درصد افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با توجه به تداوم ۲ دهه خشکسالی و کاهش افت سطح آب های زیرزمینی اظهارکرد: بهترین روش برای حفظ موجود در بخش کشاورزی استان یزد اجرای طرح های آبیاری نوین در مزارع و باغ ها است .

سجادی پور تصریح کرد: دولت توجه خاصی برای اجرای این طرح ها دارد که کشاورزان را با پرداخت کمک‌های بلاعوض دراین بخش یاری می کند .

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با استفاده از  پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان، چهار هزار و ۶۰۰ هکتار طرح های آبیاری نوین اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: با اجرای این طرح ها، راندمان آبیاری پروژه های آبیاری تحت فشار از ۳۵ درصد به ۲ برابر افزایش یافت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز