در آیین بهره برداری از اتصال روستای خراسان جنوبی به اینترنت بیان شد؛

تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستاهای استان به دهکده جهانی متصل می شوند / جهانگیری: تلاش های استاندار خراسان جنوبی قابل تقدیر است

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۴:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۰۳۳۱۴
تا پایان برنامه ششم توسعه  ۸۰ درصد روستاهای استان به دهکده جهانی متصل می شوند / جهانگیری: تلاش های استاندار خراسان جنوبی قابل تقدیر است
معاون اول رئیس جمهور گفت: از تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های مرزی، راهبردی و کمتر توسعه یافته نیز قدردانی می‌کنم و امید است اینترنت روستایی بر مردم مبارک باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی (همراه اول) خراسان جنوبی که همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روستای سیدان شهرستان درمیان برگزار شد افزود: با عنایت دولت تدبیر و امید و توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تلاش‌های شبانه‌روزی اداره کل ارتباطات و مخابرات استان اقدامات بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و ارتباطات استان کم برخوردار خراسان جنوبی صورت گرفته است.

وی گفت: سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز ملی روستا و عشایر (۱۵ مهرماه) ۱۰۰ روستا نخستین بار در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تا پایان سال هزار مدرسه استان نیز متصل خواهند شد.

وی افزود: تا پایان امسال تمامی روستاهای بالای ۶۰ خانوار زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند و تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش اینترنت قرار دارند اظهار داشت: در ارتباط با تلفن خانگی تا پایان هفته دولت امسال پوشش به ۱۰۰ درصد خواهد رسید که اکنون پوشش ۹۶ درصد است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های ارتباطی ۲۹ شهر استان به طور کامل تکمیل شده است و مردم استان به اینترنت پرسرعت، تلفن همراه و ثابت دسترسی پیدا کرده‌اند.

معتمدیان گفت: در تمامی شهرستان‌های استان ظرفیت فیبرنوری فراهم شده و در حال توسعه است همچنین ۹۶ درصد روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار زیر پوشش تلفن همراه هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه کیفی اقدامات شایسته‌ای در استان انجام شده است عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲۷ کیلومتر فیبرنوری در استان در حال اجرا است و با عنایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان ۵۰۰ کیلومتر دیگر در دستور کار است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از زیرساخت‌های ارتباطی استان و از طرفی برخورداری استان از ظرفیت بسیار خوب نیروی انسانی فعال و ایده‌پرداز در حوزه فناوری اطلاعات، امید است روستاییان بتوانند در زمینه تجارت الکترونیکی به ویژه فروش محصولات باغی و کشاورزی، حوزه گردشگری، سلامت و آموزش ورود پیدا کنند و باعث رشد، توسعه و افزایش درآمد جوانان در مناطق روستایی شوند.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با اتصال روستای سیدان شهرستان مرزی درمیان به شبکه ملی اطلاعات به عنوان منتخب کشوری گفت: این روستا دارای ۹۷ خانوار با جمعیت ۳۲۴ نفر است که اکثر آنها سادات هستند و به همین خاطر این روستا به دارالسیاده مشهور است.

وی افزود: این روستا ۲۱ شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و علاوه بر داشتن ظرفیت گردشگری، دارای پتانسیل‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی است.

معتمدیان بیان کرد: سایت روستای سیدان به فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم مجهز است و امروز ۴۶ سایت تلفن همراه با هزینه‌کرد ۲۱۹ میلیارد ریال در استان افتتاح و ۷۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی گفت: از حمایت‌های همه جانبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه حضور در استان در سال گذشته که منشا آغاز فعالیت‌ها و اقدامات توسعه همه جانبه در استان شد، قدردانی می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: وزیر ارتباطات توجه ویژه‌ای به توسعه مناطق کمتر برخوردار، مرزی و روستایی دارد که قابل قدردانی است.

وی بیان کرد: به لطف دولت و نظام، استان کم برخودار خراسان جنوبی در خیلی از شاخص‌ها در حال خروج از محرومیت است و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند همچنین ۸۰ درصد روستاهای استان گازررسانی شده است.

معتمدیان گفت: برخورداری روستاهای استان از گاز تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و در زمینه ضریب پوشش دیجیتال صدا و سیما پایین‌ترین استان در سال ۹۷ بودیم که شهریور امسال و هفته دولت به میانگین کشوری (۹۶.۵ درصد) خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه جاده‌ها چهار برابر افزایش اعتبارات را با حمایت دولت در سال گذشته داشتیم همچنین احداث راه آهن بیرجند - گناباد که از آرزوهای دیرینه مردم استان بود سال قبل رقم خورد و با سرعت در حال پیگیری است.
 

از استاندارخراسان جنوبی قدرانی می کنم

 

معاون اول رییس جمهوری نیز در این دیدار گفت: اقدامات شایسته‌ای در دولت دوازدهم در روستاها انجام شده است که یکی از مهمترین آنها رساندن اینترنت و پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی بوده و کار بزرگی در روستاها انجام شد که همه مردم کشور به طور مساوی از امکانات برخوردار شوند.

اسحاق جهانگیری افزود: از تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های مرزی، راهبردی و کمتر توسعه یافته نیز قدردانی می‌کنم و امید است اینترنت روستایی بر مردم مبارک باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: از استاندار خراسان جنوبی و همکاران ایشان که همیشه پای کار بودند، تشکر می‌کنم.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: مدیران استان هر جا در توسعه ارتباطات چالشی وجود داشت مانند حل موضوعات استان پای کار بودند.

۷۶ روستای استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

امروز در نشستی که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان این حوزه به شکل مجازی برگزار شد، پوشش شبکه ملی اطلاعات برای ۱۵۷۸ روستا و همچنین اتصال ۶۳۲ روستا در کشور به شبکه تلفن همراه به بهره‌برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز