رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک خبر داد:

تفرش، زرندیه و شازند در آستانه ورود به وضعیت سفید کرونایی

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۳:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۴۳۳۵
تفرش، زرندیه و شازند در آستانه ورود به وضعیت سفید کرونایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: وضعیت بهداشتی و شرایط شیوع بیماری کووید 19 شهرهای تفرش، زرندیه و شازند از توابع استان مرکزی به‌گونه‌ای است که احتمال می‌رود به‌زودی این مناطق در فهرست سفید کرونا قرار بگیرند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان افزود: با توجه به روند نزولی آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ و کم شدن شمار بیماران بستری در روزهای اخیر، پیش‌بینی شده که به‌زودی  و همچنین روند نزولی تدریجی موارد ابتلا در اغلب شهرهای استان در هفته های اخیر به احتمال زیاد در آخرین تقسیم‌بندی وضعیت شهرهای استان از لحاظ بیماری ویروسی کرونا، شهرهای تفرش، زرندیه و شازند در میان شهر های سفید قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: امید می‌رود که با توجه به شرایط موجود در روزهای آیندهاستان مرکزی در زمره نخستین استان‌های کشور باشد که در وضعیت سفید قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: از مردم شهرهایی که در زمره مناطق سفید کرونا انتخاب می‌شوند انتظار است که در تداوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند و این تقسیم‌بندی را به‌عنوان پاک شدن شهرشان  از بیماری کووید۱۹ قلمداد نکنند.

دکتر جمالیان افزود: این تقسیم‌بندی  به معنی نبود بیماران کرونادر مراکز درمانی است ولی بیماران کرونایی قرنطینه در منزل و یا موارد مثبت بدون علامت که شناسایی نشده‌اند، هنوز وجود دارد و هر لحظه ممکن است وضعیت سفید با کوچکترین بی‌احتیاطی و کم‌توجهی به رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها تغییر کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز