مدیر روابط عمومی دانشگاه؛

عضو هیات علمی دانشگاه اراک در جمع یکصد سرآمد علمی کشور قرار گرفت

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۱:۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۴۸۶۰
مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک گفت: دکتر« آبتین عبادی» عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی این دانشگاه در جمع یکصد سرآمد علمی کشور قرار گرفت.

به گزارش برنا از اراک ، حسین مستعان افزود: سرآمدان علمی کشور سالانه در یک روش رقابتی و بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: محقق عضو هیات علمی یکی از  موسسه‌های علمی- پژوهشی کشور، دارا بودن حداقل یک مقاله منتشر شده در نشریات برتر (مقاله برتر) مورد تایید فدراسیون به عنوان نویسنده مسئول دربازه زمانی  مشخص و ارائه سخنرانی به عنوان سخنران کلیدی یا مدعو (سخنرانی معتبر) در کنگره‌های معتبر جهانی مورد تأیید فدراسیون شرط اولیه برای ورود به فرآیند ارزیابی و قرارگیری در جمع سرآمدان علمی کشور است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک با بیان اینکه این افراد براساس اعتبار علمی رتبه‌دهی مورد حمایت‌ قرار می گیرند، اظهار داشت:  این حمایت‌ها شامل پژوهانه‌های نقدی،  خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، شرکت در کنگره‌های معتبر بین‌المللی و جذب محقق پسادکتری  است.

فدراسیون سرآمدان علمی کشور با هدف دستیابی به مرجعیت علمی با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و از ابتدای سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است و این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از آنان ، کشور را به سمت مرجعیت علمی در منطقه سوق دهد.

 

نظر شما