مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بهره مندی ۶۸۴ نفر نیروی شغل اولی در خراسان جنوبی از مزایای طرح یارانه دستمزد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۲:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶۳
بهره مندی ۶۸۴ نفر نیروی شغل اولی در خراسان جنوبی از مزایای طرح یارانه دستمزد
میزان یارانه دستمزد، معادل 30درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی؛ غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به منظور اجرای تبصره 4 ماده 32 قانون احکام دائمی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال و ماده 6 آیین نامه اجرایی بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه ، پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار همچنان در استان خراسان جنوبی ادامه دارد .

وی تصریح کرد: یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه ابلاغی به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین 20تا 35 سال اطلاق می شود که فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند؛  به عنوان یارانه، به کارفرما(شخص حقیقی یا حقوقی که در ماده 3 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند 4ماده 2قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را بر عهده دارد) پرداخت می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: کاهش هزینه های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای تقویت اقتصادی دانش بنیان،افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقاء سطح سرمایه انسانی کارگاه های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار را ازمهمترین اهداف اجرای این طرح میباشد.

اشرفی گفت: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر 50درصد نیروی کار موجود است.طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف 12 ماه است.

وی اظهار داشت: میزان یارانه دستمزد، معادل 30درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گفت: پرداخت یارانه دستمزد منوط به پرداخت حق بیمه نیروی کار شغل اولی جذب شده و یا زنان بیکار سرپرست خانوار، از سوی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است.

اشرفی اعلام کرد: تا کنون از ابتدای اجرایی شدن این طرح در استان  و طی 14 مرحله ، مبلغ یازده میلیارد و 890میلیون ریال به 170 واحد پذیرنده برای بکارگیری 684 نفر نیروی شغل اولی پرداخت شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز