بازگشت ۳۷ واحد تولیدی شهرستان شاهرود به چرخه تولید

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۴:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۷۸۶۹
بازگشت ۳۷ واحد تولیدی شهرستان شاهرود به چرخه تولید
۳۷ واحد راکد شاهرود پارسال با پیگیری ستاد حمایت از واحدهای تولیدی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ معاون فرماندار شاهرود گفت :  چند سالی است مقام معظم رهبری نامگذاری سال ها را بر مبنای مباحث اشتغال، تولید و اقتصاد انجام می دهند و بر همین اساس ستاد حمایت از واحدهای تولیدی شهرستان شاهرود با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید راه اندازی شد.
گلچهره محمد محمدی با اشاره به سومین گزارش استانی مبنی بر فعال شدن ۳۷ واحد راکد در شهرستان شاهرود که معادل ۵۳ درصد از واحدهای راکد فعال شده استان است، افزود : این رقم  ۲۸ درصد از واحدهای راکد کل شهرستان  را در بر می گیرد که با تلاش این ستاد به چرخه تولید بازگشته است و این شهرستان از این بابت توانست بالاترین امتیاز را در استان سمنان کسب کند.  
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شاهرود گفت : ستاد حمایت از واحدهای تولیدی پارسال با پیگیری ۲۰۶ پرونده و ۱۵۰ مصوبه توانست بیش از ۴۰ واحد تولیدی شهرستان را از وضعیت کمتر از ظرفیت اسمی به واحدهای با ظرفیت کامل ارتقاء دهد.
محمدی از بهره برداری ۴۷ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از  ۶۰  درصد نیز خبر داد و  افزود : در پایان سال ۹۸ شهرستان شاهرود در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همه ۱۶۳ واحد این حوزه فعال بود که این امر موجب ماندگاری و گاهی مهاجرت معکوس جمعیت جوان روستایی را فراهم کرد و  بی تردید در سال های آینده نیاز به توجه جدی و بیشتری دارد.
وی گفت : جمع بیمه شدگان کارآفرینی اجباری در شاهرود و بسطام در سال ۹۸ افزایش داشته و میانگین بیمه بیکاری نیز کاهش یافته است.
محمدی تاکید کرد: در ابتدای امسال که مزین به سال "جهش تولید" است ارتقای ظرفیت اسمی شرکت سیمان، توسعه شرکت فولاد، راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و بکارگیری نیروی جوان به جای بازنشستگان با هدف ارتقای اشتغال در دستور کار ستاد حمایت از واحدهای تولیدی قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد  در سال " جهش تولید" شرایط بهتری برای تحقق بخشیدن به اهداف ستاد حمایت از واحدهای تولیدی پیش رو باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز