دستگیری ۳ سارق اشیای عتیقه در گرمسار

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۴:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۰۷۸۷۱
دستگیری ۳ سارق اشیای عتیقه در گرمسار
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان : سه حفار غیرمجاز هنگام تلاش برای دستیابی به اشیای عتیقه در گرمسار دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ ابوالقاسم کربلایی غلامی افزود : بر اساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص حفاری در گرمسار، کارکنان یگان حفاظت به محل اعزام شدند و در عملیاتی سه نفر از حفاران غیرمجاز را هنگام حفاری برای به دست آوردن اشیای عتیقه دستگیر کردند.
وی با اشاره به نافرجام ماندن سودجویان اشیای تاریخی در این عملیات، افزود: یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از این افراد توقیف شد و پس از هماهنگی با مقام قضایی و ارسال پرونده به همراه متهمان به فرماندهی انتظامی شهرستان گرمسار، موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل در حال پیگیری است.
وی گفت: هموطنان و دوست داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانتداری، از طریق سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا در کمترین زمان پس از تأیید صحت گزارش، با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به موضوع رسیدگی شود.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه هموطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.
بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز