اشرفی در دیدار با رئیس جهادکشاورزی استان؛

سرمایه گذاری ۳۸۷میلیارد و۷۳۰میلیون ریال در تعاونی های کشاورزی / حفظ و پایداری اشتغال اولویت های دولت

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۲:۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۰۱۳۶
سرمایه گذاری ۳۸۷میلیارد و۷۳۰میلیون ریال در تعاونی های کشاورزی / حفظ و پایداری اشتغال اولویت های دولت
اشرفی گفت: دولت در ایجاد فرصت های شغلی جدید و حفظ و تثبیت اشتغال تعدادی طرح و برنامه ارائه کرده است که انتظار ما در پی اجرای صحیح آنها بهبود شرایط اشتغال و کاهش بیکاری، پیشگیری از نسلی شدن فقر، بهبود معیشت مردم و امیدآفرینی در میان جوانان و به صورت کلی توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست کاری غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با موضوع بررسی و تبیین موضوعات مشترک در حوزه کاری برگزار شد.

در این نشست غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از فعالیت 910 تعاونی فعال در استان خبر داد: از این تعداد 182تعاونی در گرایش کشاورزی فعال هستند. وی افزود: در تعاونی های کشاورزی استان تعداد 3244نفر با سرمایه گذاری 387میلیارد و 730میلیون ریال عضویت دارند که از این محل تعداد 8564 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تشریح برنامه های حمایتی و اشتغالزایی دولت در حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: با اضافه شدن رسته چهاردهم مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی ذیل بخش کشاورزی از تسهیلات و حمایت های دولتی نیز بهرمند شدند که در استان موجب امیدافزایی برای فعالان این بخش بود.

اشرفی در خصوص تامین وثائق قابل ارائه از سوی متقاضیان دریافت تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی ویژه مشاغل متاثر از کرونا تصریح کرد: وثیقه برای تسهیلات تا 160 میلیون ریال سفته فرد متقاضی با چک به تشخیص بانک، از160 تا 480میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن، از480 تا 1600سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه دو ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، از 1600 تا 2000میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 3 ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، از 2000 میلیون ریال به بالاتر ارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف قابل ارائه می باشد.

وی ادامه داد: سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهرماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می شود و نرخ سود این تسهیلات 12درصد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حفظ و پایداری اشتغال را از اولویت های دولت در حوزه کاری وزارت متبوع عنوان کرد و گفت: دولت در ایجاد فرصت های شغلی جدید و حفظ و تثبیت اشتغال تعدادی طرح و برنامه ارائه کرده است که انتظار ما در پی اجرای صحیح آنها بهبود شرایط اشتغال و کاهش بیکاری، پیشگیری از نسلی شدن فقر، بهبود معیشت مردم و امیدآفرینی در میان جوانان و به صورت کلی توسعه اقتصادی و اجتماعی می باشد.

اشرفی اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تا کنون 58 درصد تسهیلات در بخش کشاورزی است که ما به دنبال جذب حداکثری اعتبارات سهم استان در بخش های مختلف هستیم.

این مقام مسئول خواستار اطلاع رسانی طرح یارانه دستمزد و سایر سیاست های فعال بازار کار از جمله مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در میان جامعه هدف گشترده جهاد کشاورزی استان شد و گفت: دولت در اجرای طرح یارانه دستمزد به دنبال فراهم نمودن فرصتهای اشتغال است که با پرداخت یک سوم از دستمزد افراد فرصت را برای شناسایی نیروی کار با حداقل هزینه در اختیار کارفرما قرار می دهد.

دراین نشست بر تعامل بیش از پیش دو حوزه کاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان تاکید شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز