در دیدار معتمدیان با مدیرعامل بنیاد برکت گفته شد:

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه های بنیاد برکت در استان / توجه به روستاها اولویت استان است

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۸:۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۱۶۶۷
پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه های بنیاد برکت در استان / توجه به روستاها اولویت استان است
سید کمال‌الدین میرجعفریان یادآورشد: تعهدات بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه ‌علوم‌ پزشکی، نوسازی مدارس، صدا و سیما، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و سایر انجام گرفته و با تخصیص کامل تعهدات بنیاد برکت، پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان  با مدیرعامل بنیاد برکت کشور دیدار و گفتگو کرد.

استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی تدوین شده در استان، مدیریت مهاجرت معکوس است که تکمیل زیرساخت‌های روستایی یکی از بخش‌های آن است

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته حداکثر ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاها برنامه‌ ریزی شده بود، اما با حمایت دولت، پروژه بزرگ احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در خراسان جنوبی شروع کردیم که یک کار جدید و جهادی بود.

وی بیان کرد: از سال گذشته که تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسید، اقدامات خوبی صورت گرفته است که از این بابت از مجموعه ستاد و بنیاد برکت سپاسگزاریم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت در شرایط تحریم‌های ظالمانه با تمام توان و تلاش کشور را اداره می‌کند، در همین شرایط سخت اعتبارات قابل توجهی به خراسان ‌جنوبی تزریق شده و تحولات بزرگی در بخش زیرساخت‌ها رخ داده است.

وی بیان کرد: در بازدیدهایی که از روستاها داریم، اشتغال و نشاط به ویژه در بخش مسکن مشهود است، چرا که تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض، قیمت تمام شده مسکن را پایین آورده و سرعت کار را بالا برده است.

معتمدیان تصریح کرد: سال گذشته با استفاده از ظرفیت مرزها بهترین عملکرد را در تأمین دام مولد در کشور داشتیم و با عنایت الهی، میزان بارندگی نیز به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و تلاقی تامین دام با آبادی مراتع، موجب شد تا نشاط خاصی در مناطق روستایی استان ایجاد شود.

وی با اشاره به نهضت گازرسانی در استان عنوان کرد: سال گذشته ۳۰۰ روستا در استان گازرسانی شد و امسال نیز گازرسانی به ۴۰۰ روستا در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان دولت، تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال۹۴ تعداد ۴۴ ایستگاه دیجیتال در استان وجود داشت اما فقط در سال گذشته ۱۵ ایستگاه دیجیتال در استان ایجاد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا شهریور ماه امسال ۵۰ ایستگاه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید تا ضریب نفوذ دیجیتال به میانگین کشوری رسیده و از این حیث از محرومیت خارج شویم.

معتمدیان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان اضافه کرد: پیام سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان این بود که توجه همگان به این منطقه جلب شود، لیکن کارهای خوبی صورت گرفت و کارهای زیادی نیز انجام نشده است که اگر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت بر این منطقه متمرکز شوند، آمادگی داریم با سرعت پروژه‌ها را جلو ببریم تا غبار محرومیت از منطقه زدوده شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان، عطش کار و خدمت دارند و البته خدمت‌رسانی بی منت، شرط مدیریت در استان خراسان جنوبی است.

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت کشور نیز ضمن اعلام آمادگی کامل برای مشارکت در پروژه‌ها گفت: خدمت به مردم در استان خراسان جنوبی محسوس است و ما نیز خود را موظف می‌دانیم که با تمام توان در خدمت مردم استان باشیم و تعهدات مربوط به بنیاد برکت در استان نیز در این هفته پرداخت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز به تشریح پروژه ها در استان پرداخت و گفت: متوسط پیشرفت فیزیکیِ پروژه‌های مشارکتی با بنیاد برکت ۵۰ درصد است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: تعهدات بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه ‌علوم‌ پزشکی، نوسازی مدارس، صدا و سیما، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و سایر انجام گرفته و با تخصیص کامل تعهدات بنیاد برکت، پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز