دیدار مدیرعامل بنیاد برکت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛

توسعه نهبندان اولویت بنیاد برکت / سه هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال در هزار و ۳۰۰ طرح

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۱:۳۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۱۸۷۷
توسعه نهبندان اولویت بنیاد برکت / سه هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال در هزار و ۳۰۰ طرح
مدنی بیان کرد: امسال در بحث توانمندسازی و اشتغالزایی اجرای هزار و ۳۰۰ طرح با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است که برای سه هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سید امیرحسین مدنی شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار طرح سرمایه‌گذاری توسط بنیاد برکت در سراسر کشور اجرا شد.

وی بیان کرد: امسال در بحث توانمندسازی و اشتغالزایی اجرای هزار و ۳۰۰ طرح با اعتبار  ۱۱۷ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است که برای سه هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: سال گذشته بنیاد برکت ۲ هزار و ۴۲۳ پروژه عمرانی در سطح کشور به بهره‌برداری رساند.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی با اجرای ۴۰ هزار طرح در ۲۹ استان از دیگر دستاوردهای بنیاد برکت در سال گذشته بوده است.

مدنی تصریح کرد: مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ویژه بنیاد برکت در سال‌های اخیر خدمات گسترده‌ای را در سراسر کشور داشته است که خراسان جنوبی نیز یکی از استان‌های هدف بوده است.

وی عنوان کرد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی در بخش توسعه کارآفرینی و اشتغازایی تاکنون ۴۳۴ طرح در خراسان جنوبی اجرا شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۶۸ میلیارد تومان دارای ظرفیت اشتغال ۱۲ هزار و ۵۷۵ نفر است.

وی عنوان کرد: از این طرح‌های اشتغالزایی در استان تعداد ۱۲ طرح بنگاه محور با هزینه کرد ۲۰۲ میلیارد تومان بوده که یکهزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت اشتغال داشته است.

مدنی با بیان اینکه ۴۱۰ طرح اشتغالزایی نیز اجتماع محور بوده است گفت: ظرفیت اشتغال این طرح‌ها یکهزار و ۱۴۸ نفر است که در این زمینه ۴۳ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه ۱۲ طرح اشتغال تسهیلات‌محور در استان اجرا شده است افزود: تاکنون در خراسان جنوبی ۷۸ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ۳۱ مدرسه، ۱۶ مسجد، بیمارستان، حسینیه، راه، کتابخانه، خانه عالم، مسکن محرومان و اماکن ورزشی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴۶ طرح اشتغال اجتماع‌محور در دست اجراست افزود: این طرح‌ها با ظرفیت اشتغال ۹۶۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۱ میلیارد تومان در حال پرداخت است.

مدنی به اشاره به پایدارسازی اشتغال در سال گذشته اظهار داشت: امسال نیز ۲۶ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل هفت مدرسه، هشت مسجد، بیمارستان، آبرسانی، بازسازی و تجهیز مدرسه و ساخت خانه عالم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی با اشاره به بازدید امروز از پروژه های بنیاد برکت در خراسان جنوبی تصریح کرد: احیای قنوات، دکل‌های دیجیتال شبکه‌های تلویزیونی، پروژه‌های آبرسانی و ساخت مدرسه از جمله این پروژه‌ها است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا حدود ۷۰ درصد است.

مدنی از اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این خصوص تاکنون ۳۰۰ طرح اجرا و ۸۰۰ نفر شتر تحویل مردم شده است که امیدواریم بحث تفاهم نامه بنیاد برکت و تعهدات آن در این استان تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان به عنوان منطقه ویژه برای بنیاد برکت انتخاب شده است افزود: تکمیل و توسعه بیمارستان این شهرستان، راه اندازی فرستنده دیجیتال و پروژه‌های ورزشی در این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از ۶ میلیون ماسک توسط بنیاد تولید شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک کارخانه نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون ماسک در حال فعالیت است.

مدنی با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی امام (ره) در بحث دارو و واکسن نیز به صورت جدی ورود پیدا کرده است عنوان کرد: همچنین در بحث سلول درمانی، پلاسما درمانی و تولید کیت‌های تشخیص کرونا اقدامات خوبی در این مدت انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه و اقدامات بنیاد برکت گفت: در این خصوص تاکنون یک میلیون بسته معیشتی در سطح کشور توزیع شده است که سهم استان خراسان جنوبی ۱۷ هزار بسته معیشتی بوده است.

مدیرعامل بنیاد برکت از توزیع چهار میلیون بسته پروتئینی در سراسر کشور خبر داد و افزود: همچنین ۴۰ هزار بسته پروتئینی در بین خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از کرونا در استان خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

 
نظر شما