افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیماران کرونایی در کردستان

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۲:۲۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۱۹۴۱
افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیماران کرونایی در کردستان
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در موج جدید بیماری کرونا، شاهد افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان توسط بیماران کرونایی هستیم که این مساله ضمن اینکه نگران کننده است منجر به کاهش توان کادر درمان و خستگی مفرط و فرسودگی آنها نیز شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛  آرزو فلاحی روز یکشنبه در جلسه اتاق رسانه ستاد مقابله با کرونای استان اظهار داشت: مراکز درمانی استان سه هزار و ۹۶ تخت مصوب دارد که ۲ هزار و ۵۲۶ تخت آن اینک فعال است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۸۴ تخت به مراقبت‌های ویژه اختصاص دارد، اضافه کرد: ۵۴ تخت ویژه نوزادان، ۱۲ تخت برای کودکان، ۸۵ تخت سی سی یو و ۱۳۳ تخت آی سی یو در این مراکز درمانی این استان برای ارائه خدمت به بیماران در اختیار داریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه کردستان با ابراز نگرانی از افزایش اشغال تخت های بیمارستانی بیماران کرونایی در استان افزود: توان کادر درمان کاهش یافته و در صورت افزایش روند مبتلایان به کرونا، نمی توان انتظار رسیدگی مطلوبی داشت.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ نمونه آزمایشگاهی کرونا در استان گرفته می‌شود، یادآور شد: با وجود اینکه چند نفر هم به صورت داوطلبانه به کمک کادر آزمایشگاهی آمده اند اما همچنان با کمبودهایی در این زمینه مواجه هستیم.

فلاحی از رسانه های استان خواست تا به کمک کادر درمان بیایند و با اطلاع رسانی مناسب به مردم و آگاهی بخشی در زمینه خطرات این بیماری، این کادر را که کارشان بسیار بیشتر ولی توانشان کمتر شده، یاری دهند.

سنندج نقطه امن کرونایی ندارد

رییس مرکز بهداشت سنندج هم در این نشست با بیان اینکه هیچ نقطه امنی از لحاظ ابتلا به کرونا در سنندج نداریم، افزود: نایسر، بهاران، فرجه، ۱۷ شهریور، عباس آباد، شهرک نگار، ویلاشهر، بعثت، کشاورز، سعدی، ویلاشهر، انقلاب، گلشن و شالمان از ۱۷ تا ۷ نفر مبتلا را با بیشترین میزان موارد مثبت کرونا در دو هفته اخیر ثبت کرده‌اند.

جهانبخش یوسفی گفت: سنندج بعد از سقز با ۳۹ فوتی بالاترین آمار جانباختگان و با ۱۱۰ بیمار بستری بالاترین شمار بستری های استان را دارد و تنها ظرف دیروز ۵۴ بیمار جدید در سنندج بستری شدند.

وی به کاهش توان پزشکان و کادر درمان استان اشاره کرد و یادآور شد: ۳۵ پزشک در مرازک درمانی شهر و روستا خدمت ارائه می کنند که بعد از چهار ماه تلاش دچار فرسودگی شده و با توجه به رعایت نکردن دستورهای بهداشتی و افزایش شمار مبتلایان، حتی اگر تخت مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در فضای باز هم فراهم شود، با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه خواهیم بود.

یوسفی با بیان اینکه ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در سنندج بصورت سرپایی در مراکز عباس‌آباد و بهاران شناسایی شدند، تاکید کرد: این تعداد اگر شناسایی نمی شدند، احتمال ابتلای افراد بیشتری انتظار می رفت.

وی به شناسایی ۵۰ منطقه با بیشترین فراوانی تردد افراد مبتلا به کرونا در سنندج اشاره و یادآور شد: خیابان فردوسی و خیابان انقلاب سنندج از پرخطرترین محلات هستند لذا درخواست داریم تدابیر سختگیرانه در ادارات و اماکن عمومی سنندج به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری اتخاذ شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز(جمعه) تا امروز(شنبه)  ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید اما خوشبختانه تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: همچنین ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند.  در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز