معاون رئیس جمهور در بدو ورود به شهرستان طبس؛

اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های زیربنایی استان / پروژه ها در راستای شعار سال تعریف شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۱:۴۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۳۹۹۶
اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های زیربنایی استان / پروژه ها در راستای شعار سال تعریف شد
معاون رییس جمهور گفت: در سفر قبلی مقرر شده بود طی بازه زمانی دو سال 98 و 99 مبلغ 940 میلیارد تومان برای پروژه های زیربنایی استان اختصاص یابد که در این مدت ، مبلغ 540 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری خراسان جنوبی؛ دکتر نوبخت با اعلام این خبر در بدو ورود به این استان، عنوان کرد: برای توسعه استان خراسان جنوبی و در راستای جهش تولید، پروژه هایی تعریف شده که در قالب تفاهم نامه هایی که به امضای استانداری خواهد رسید، اجرایی می شوند.

وی ادامه داد: در راستای بهره برداری از ظرفیت روزهای آفتابی استان و تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید، تعداد 7 هزار و 500 واحد پنل خورشیدی در مناطق مختلف استان نصب و راه اندازی می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در زمینه توسعه صنایع دستی استان نیز تفاهم نامه ای برای ایجاد 3 هزار فرصت شغلی امضا می شود.

نوبخت افزود: با اجرایی شدن این دو برنامه، تعداد 10 هزار و 500 شغل جدید در استان خراسان جنوبی ایجاد می شود. وی با اشاره به موفقیت های استان در کسب پایین ترین مقدار نرخ بیکاری در سال گذشته یادآور شد: این موفقیت ها نتیجه اجرای طرح های زیربنایی طی دو سال گذشته است.

به گفته وی؛ با تحقق 10 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در تفاهم نامه های امروز، خراسان جنوبی به عنوان استان نمونه کشور معرفی خواهد شد.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از سفر گذشته خود به خراسان جنوبی گفت و خاطرنشان کرد: در سفر قبلی مقرر شده بود طی بازه زمانی دو سال 98 و 99 مبلغ 940 میلیارد تومان برای پروژه های زیربنایی استان اختصاص یابد که در این مدت ، مبلغ 540 میلیارد تومان پرداخت شده است.

نوبخت تصریح کرد: مابقی رقم وعده شده تا پایان سال به استان تزریق می شود تا در راستای تقویت پروژه های زیربنایی هزینه شود.

وی اظهار داشت: در سفر سال گذشته مقدمات ساخت 10 هزار واحد مسکن روستایی چیده شد که در کمتر از یک سال، تعداد 2 هزار واحد به متقاضیان تحویل شد.

به گفته وی؛ در این سفر، تعداد 5 هزار واحد دیگر آماده بهره برداری است و به متقاضیان تحویل می گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از آغاز به کار پروژه ای جدید در حوزه مسکن در استان خبر داد و گفت: مقدمات کار برای احداث 5 هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و ویژه افراد محروم ساکن در شهرهای استان چیده شده و امروز این پروژه کلنگ زنی می شود.

شایان ذکر است: این سومین سفر معاون رییس جمهور در 14 ماه گذشته به خراسان جنوبی است که با هدف بررسی مصوبات سفرهای گذشته و بهره برداری از چندین پروژه عمرانی، اقتصادی دیگر  صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز