یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی اراک، مطرح کرد:

شمار پایگاه های اورژانس جوابگوی استان نیست 

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۰:۵۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۴۶۲۵
شمار پایگاه های اورژانس جوابگوی استان نیست 
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: استقرار ۲۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ از تکالیف برنامه پنجم توسعه در استان مرکزی است که محقق نشده و تلاش برای اجرای آن از امور ضروری حوزه سلامت این استان محسوب می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر پریا بهرامی افزود:  ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و ۶۰ میلیارد ریال هم برای تجهیز این۲۰ پایگاه اورژانس اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات باید ۱۲ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای  نیز در اراک ساخته و تجهیز شود.

 رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شمار پایگاه های اورژانس استان جوابگو نیست و چرا که در اراک  ۱۷ ماموریت  در شبانه‌روز از سوی این پایگاه‌ها انجام می شود درحالی که استاندارد در هر ۲۴ ساعت، هشت ماموریت است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: انتظار می‌رود که  زمین مورد نیاز ساخت پایگاه برای هر پایگاه ۱۴۱ متر مربع با کاربری پایگاه های اورژانس تامین شود.

دکتر بهرامی افزود: لازم است برای این مهم به سرعت زمین‌های مصوب شورای اسلامی کلانشهر اراک به اورژانس ۱۱۵ توسط شهرداری تحویل شود.

وی اظهار داشت:ایجاد پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهرهای جدید و شهرک‌های جدید استان برای ارایه خدمات درمانی احتمالی نیز از اولویت‌ها است.

 رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه گفت: تامین خودروهای ارتباطات سیار و فرماندهی عملیات ارتباطات جزء اصلی مدیریت بحران است و در این بین خودروهای ارتباطات سیار با قابلیت انتقال و ایجاد ارتباطات مطمئن و پایدار در محل وقوع بحران یکی از ارکان مدیریت بحران محسوب می‌شوند.

دکتر بهرامی افزود: نخستین تیم اعزامی حاضر در مناطق زلزله زده کرمانشاه از بین سایر تیم‌های اعزامی ازکشور، اتوبوس آمبولانس استان مرکزی بود که نشان دهنده ضرورت وجود تجهیزات امدادی است.

وی اظهار داشت: ایجاد سوله  مدیریت بحران و درمان اضطراری در استان مرکزی نیز به وسعت ۲ هزار مترمربع برای این استان ضرورت دارد زیرا تجربه همه‌گیری کرونا نشان داد ساخت و تجهیز سوله مدیریت بحران و درمان اضطراری با استانداردهای مورد نیاز نقش مهمی در مدیریت بحران های پیش رو احتمالی دارد.

 رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفت: ساخت سوله مدیریت بحران و درمان اضطراری در محل‌های نزدیک به کاربری مسکونی، فضای باز در اطراف و دوری از ساختمان‌های بلند مرتبه، نزدیک به محل‌های اسکان موقت، وجود شبکه دسترسی مناسب، دوربودن از ساختمان‌ها و تأسیسات خطر ساز در استان لازم است.

 

نظر شما