رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

خستگی مردم از رعایت مسائل بهداشتی نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۲:۴۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۴۷۳۱
خستگی مردم از رعایت مسائل بهداشتی  نگران کننده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نه تنها مردم استان مرکزی، بلکه هموطنان مان و اکثر مردم جهان از رعایت نکات بهداشتی خسته شده اند که این بسیار خطرناک بوده و جای نگرانی دارد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در اولین گردهمایی ائمه جمعه استان در سال جدید که در مصلی بیت المقدس اراک و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رییس کل دادگستری و امامان جمعه و مسئولین استان برگزار شد، افزود: کرونا ویروس در استان به صورت مطلوبی کنترل شده ولی در روزهای اخیر روند سیر صعودی مبتلایان می گوید مردم از رعایت موارد بهداشتی خسته شده اند و دیگر مثل ماه های اول شیوع این ویروس آن را جدی نمی گیرند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیست و چهارمین استان درگیر کووید 19 هستیم که این نشان از عملکرد و اقدامات خوب استان و مسئولین ارشد استان در روزهای نخست شیوع این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: حضور فیزیکی و مشاوره مسئولانی چون آیت الله دری نجف آبادی و مهندس آقازاده باعث دلگرمی و نیز اقدامات حجت الاسلام عبداللهی در ابتدا و حجت الاسلام موسوی بعد از ایشان در برخورد با متخلفان بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه طی ماه اخیر، میزان آمار تک رقمی در استان نشان از بهبود وضعیت بود که متاسفانه در روزهای اخیر این میزان به 69،50،35 و 80 مورد در روز رسیده که طبق مطالعات اپیدمیولوژی، هر زمان میزان مراجعان سرپایی افزایش پیدا کند، میزان بستری ها و مرگ و میر در ماه بعد از آن نیز افزایش پیدا می کند.

دکتر جمالیان گفت: اگر به سرعت اقدامی صورت نگیرد و مردم مراعات نکنند، استان در 2 هفته و نهایتاً یک ماه بعد دچار بحران خواهد شد؛ طبق سیاست و برنامه ریزی های صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی خود را برای پائیز و زمستان آماده کرده بود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به اعمال محدودیت بر مراودات اجتماعی مردم و حتی تعطیلی کسبه و فعالیت های اقتصادی علاقه ای ندارد، اما با ادامه دار بودن این روند و برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس و کاهش میزان مرگ و میر، وزرات بهداشت تنها راه چاره را در اعمال محدودیت و خانه نشینی می داند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر و با برداشته شدن محدودیت ها، مردم گمان می کنند این بیماری مدیریت شده و طبق گزارشات واصله میهمانی ها و حتی مراسمات در تالارها نیز به صورت غیرمجاز افزایش یافته، بیان کرد: افزایش تعداد مبتلایان در استان های همجوار نظیر کرمانشاه، خرم آباد، زنجان و قزوین، زنگ خطر را برای استان ما نیز به صدا درآورده و باید از حالا به فکر روزهای آتی استان بود.

گفتنی است در پایان این گردهمایی از دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به نمایندگی از مدافعان سلامت استان مرکزی تجلیل و قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز