بیرجند در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری قرار دارد ؛

برگزاری غیرحضوری آزمون دانشگاه دولتی و آزاد خراسان جنوبی / ماسک ارزان در اختیار مردم قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۳:۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۵۷۵۷
برگزاری غیرحضوری آزمون دانشگاه دولتی و آزاد خراسان جنوبی / ماسک ارزان در اختیار مردم قرار گیرد
معتمدیان درخصوص برگزاری آزمون های پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان هم گفت: از آن جایی که آزمون دانشگاه های دولتی نیز به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، و از طرفی بیرجند در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری قرار دارد و لذا تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونای استان بر این است که آزمون های دانشگاه ‌آزاد نیز به صورت غیرحضوری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در ستاد مدیریت کروناعنوان کرد:هرچه پیشتر می‌رویم، ابعاد ناشناخته تری از ویروس کرونا    پیدا می‌ شود و حتی پیش‌بینی‌هایی که مبنی بر عدم شیوع بیماری در مناطق گرمسیر  و مبتلا نشدن افراد با سنین پایین می شد الان رد شده است. 

وی با بیان این که موضوع بیماری کرونا همچنان اولویت همه کشورهای دنیاست، متذکر شد: همانطور که بارها عنوان شده زمانی برای اتمام کرونا در جهان نمی توان متصور شد لذا چاره ای جز این  نیست که در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی باید و نباید های بهداشتی را رعایت نماییم. 

به گفته وی؛ حتی در کشورهایی که کرونا را مهار کرده اند، آمار افراد مبتلا افزایش یافته و دوباره محدودیت ها به طور جدی دنبال می‌شود. 

استاندار با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا درخصوص بازگشایی برخی مشاغل تصریح کرد: همه بازگشایی ها مشروط به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی است. 

معتمدیان ادامه داد: به جهت پیگیری های متعدد صنف مربوطه مبنی بر بازگشایی تالارها، ستاد ملی به استناد کار کارشناسی صورت گرفته با بازگشایی تالارها مخالفت کرده است.استاندار از فعالیت دوباره کتابخانه ها به شرط رعایت ضوابط بهداشتی گفت و اظهار داشت:ستاد با بازگشایی نمایشگاه‌های تخصصی به صورت عام مخالفت کرده و فعالیت دوباره آنها را منوط به محدود و خاص بودن جامعه بازدید کننده و رعایت پروتکل‌ها تحت نظارت کامل عنوان کرده است. 

معتمدیان به بازگشایی دوباره مهدکودک‌ها به شرط رعایت دستورالعمل های مدون وزارت بهداشت هم اشاره کرد. 

وی ذکر چند نکته را در این فعالیت مجدد برخی مشاغل ضروری دانست و گفت: با توجه به شروع فعالیت برخی حوزه ها، تیم های نظارتی باید در سطح وسیعی فعالیت داشته باشند. 

وی با اشاره به این که واحدهای پرخطر که با تردد بیشتر مردم مواجهند، بیشترین  تهدید را دارند، یادآور شد: این واحدها نیاز به نظارت مستمر دارند. 

استاندار از دستور رئیس جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فراهم آوردن شرایط لازم برای تولید ماسک با قیمت مناسب تر گفت و از کمیته پشتیبانی ستاد مدیریت کرونای استان خواست؛ تدبیر لازم را در این زمینه انجام دهند تا تولید افزایش یابد و ماسک با قیمت ارزان تر در اختیار مردم قرار گیرد. 

معتمدیان درخصوص برگزاری آزمون های پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان هم گفت: از آن جایی که آزمون دانشگاه های دولتی نیز به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، و از طرفی بیرجند در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری قرار دارد و لذا تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونای استان بر این است که آزمون های دانشگاه ‌آزاد نیز به صورت غیرحضوری برگزار شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز