از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

سه رقمی شدن شمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی تکذیب شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۰:۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۶۲۲۴
سه رقمی شدن شمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی تکذیب شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: سه رقمی شدن شمار مبتلایان به کرونا در این استان که در فضای مجازی منتشر شده، صحت ندارد و دانشگاه و وزارت بهداشت مرجع اصلی اعلام آمار است.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان گفت: رفع محدودیت‌های کرونایی در این استان موجب شده تا امکان ابتلا به ویروس کرونا افزایش و شرایط نگران کننده شود.

وی اظهار داشت: رفع محدودیت در فعالیت تالارهای عروسی و مساجد موجب خواهد شد تردد مردم در این مکان‌ها برای برگزاری جشن عروسی و ختم اموات تعداد مبتلایان را افزایش دهد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تلاش زیادی صورت گرفت تا همچنان این مکان‌ها که محل تجمع مردم است، تعطیل باشد اما با آن مخالف شد.

دکتر جمالیان افزود: رعایت نکردن شیوه‌ نامه‌های بهداشتی توسط مردم، عمده مشکل دانشگاه در مدیریت مهار و کنترل کرونا در استان است و این دانشگاه در درمان و تشخیص بیماری مشکل خاصی ندارد.

وی اظهار داشت: طبق مطالعات وزارت بهداشت و درمان وقتی آمار بیماران سرپایی در بازه زمانی ۲ هفته تا یک ماه افزایش یابد، شمار بیماران بستری هم صعودی خواهد شد که این اتفاق در استان مرکزی هم روی داده است.

رئیس دانشگاه علوم علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اعمال محدودیت در بازگشایی مراکز به استان ها واگذار شده است و برای تعطیلات پایان هفته اعمال محدودیت در کردستان آغاز شده است تا از سفر مسافران به این منطقه جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان های استان‌های مجاور استان مرکزی تکمیل شده و این وضعیت به نگرانی کادر درمانی افزوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز