رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

۹۵ درصد جمعیت استان مرکزی غربالگری کرونا شدند

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۰:۰۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۷۴۱۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی تاکنون در رابطه با بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا غربالگری شدند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمدجمالیان افزود: پنج درصد جمعیت غربالگری نشده در خصوص بیماری کووید ۱۹ در استان افرادی هستند که از آنان نشانی و شماره تماس در پایگاه‌های سلامت وجود ندارد و تلاش بر این است که از طریق شماره ملی و با کمک دستگاهای اجرایی ذیربط، این عده نیز غربالگری شوند.

وی با بیان اینکه از افراد غربالگری شده، ۱۴ هزار نفر آزمایش تشخیص کرونا  گرفته شده است، اظهار داشت: همه مردم استان باید در طرح غربالیگری با هدف شناسایی افراد مستعد، مشکوک و بیمار شرکت کنند تا خدمات درمانی منظم ارائه شود.

دکتر جمالیان افزود:بر اساس برنامه غربالگری، اعضای پایگاه‌های سلامت استان از طریق پرونده شهروندان در سامانه سیب؛ بیماران پرخطر با پیش زمینه‌های فشارخون، دیابت، امراض قلبی و عروقی را شناسایی کرده و در تماس تلفنی با آنان شرایط عمومی را سنجش می‌کنند و در صورت داشتن علایم مشکوک با مراجعه به منازل از آنان تست کرونا می‌گیرند.

وی اظهار داشت: مردم با پایگاه‌های سلامت نهایت همکاری را داشته باشند و افرادی که پس از غربالگری کرونا مثبت تشخیص داده می‌شوند با رعایت موارد و توصیه‌های درمانی و بهداشتی همراه مجموعه سلامت استان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۰۰ نفر از پرسنل پایگاه‌های سلامت استان  اجرای غربالگری کرونا را برعهده داشتند و علاوه بر کنترل وضعیت سلامت جمعیت هدف، مشاوره بهداشتی، تغذیه و توصیه‌های لازم را به مردم به صورت تلفنی ارایه کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز