شهردار اراک:

پروژه ۵۵ متری جعلی نیست /تا آنجا که قوانین اجازه دهد از ورزش حمایت می‌کنیم /نامه زدند اجازه صحبت در شورا ندارم / برخی برای مصوبات فقط دکمه قرمز را فشار می‌دهند

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۳۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۹۰۲۶
پروژه ۵۵ متری جعلی نیست /تا آنجا که قوانین اجازه دهد از ورزش حمایت می‌کنیم /نامه زدند اجازه صحبت در شورا ندارم / برخی برای مصوبات فقط دکمه قرمز را فشار می‌دهند
شهردار اراک گفت : پروژه ۵۵ متری جعلی نیست، معاون عمرانی استاندار مرکزی رییس شورای ترافیک استان است، به اتفاق وی بازدیدی از طرح داشتیم و او موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام کرد و تمامی جزئیات طرح نیز برای وی ارسال شد.

 به گزارش  برنا از اراک ، محمد کریم شفیعی در جمع خبرنگاران افزود: اگر در خصوص این طرح  اشتباهی داشته باشم قطعا از مردم عذرخواهی خواهم کرد.

شفیعی  گفت: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز پس از دریافت جزئیات و مستندات این پروژه اعلام کرد که اطلاعات اشتباه به وی داده بوده اند و با دریافت اطلاعات درست، نظر خود را تغییر خواهد داد.  

وی در پاسخ به این سوال که چرا درصدد برقراری تعامل بین مسئولان امر برای رسیدن به اجماع در اجرای پروژه ۵۵ متری بر نیامدید، اظهار کرد: اگر امروز اختلاف نظر بالاست به ضعف شورای شهر باز می‌گردد، زمانی که شورا ضعیف عمل کند منتخب آنها(شهردار) دچار چالش می‌شود. شورا به عنوان پدر از فرزند خود دفاع و حمایت نکرده و متاسفانه برخی از اعضا خود را به خواب زده اند.

شهردار اراک با بیان اینکه برخی مشکلات موجود ناشی از انتخاب‌های اشتباه است، افزود: متاسفانه برخی افراد تعادل روحی ندارند، به خود، شهر و خانواده خود آسیب می‌زنند و در جایی قرار می‌گیرند که نمی‌توان پایین‌شان آورد.

شفیعی با تاکید براینکه شهرداری که نباید برای کار کردن دعوا کند، افزود: رییس شورای شهر رسما به من نامه زد که حق صحبت کردن در شورا را ندارم، من شش ماه صحبت نکردم و شرایط را تحمل کردم، دو عضو شورا در زمان انتخاب من به عنوان شهردار به من رای ندادند و نقدی هم در این خصوص نیست، اما قرار نیست که ذهن دیگران را خراب کنند، نباید با انجام مخالفت، کار شهرداری و شهر را قفل کنند.

شهردار گفت : سیستم رای گیری شورای شهر سه دکمه سفید، سبز و قرمز دارد، اما برخی برای مصوبات فقط دکمه قرمز را فشار می‌دهند.

وی افزود: سامانه عیان به عنوان تجربه برتر در کشور شناخته شده است، اما کافی است از برخی اعضای شورا بپرسید چه شناختی از سامانه دارند و آیا مصوبات شورا را در این سامانه بارگذاری می کنند یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهرداری موفق شد تحقق ۱۰۸ درصدی درآمد را در عملکرد خود ثبت کند گفت: سال ۹۸ در حالی آغاز کردیم که بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم و اکنون از ثبات وضعیت خود رضایت داریم.

شفیعی  افزود:خوشبختانه در پرداخت حقوق کارکنان نیز نگرانی وجود ندارد. شفیعی اصلاح ساختار منابع انسانی، تطبیق و ساماندهی میزان مطالبات پرسنل در کنار رشد درآمد نقدی ۳۳ درصدی در سه ماهه نخست سال جاری را از اتفاقات خوشایندی دانست که در اقدامات شهرداری امید بخش است.

شهردار اراک سپس با بیان اینکه اولویت مجموعه مدیریت شهری اتمام و تکمیل پروژه های نیمه تمام است در خصوص انجام مهمترین طرح های عمرانی در شهر ابراز داشت: از مهمترین پروژه هایی که در سال گذشته به بهره برداری رسید پروژه تقاطع غیر همسطح آزادگان بود. در این پروژه بالغ بر ۴۵ هزار تن آسفالت، ۲۲۴ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲۲۰۰ تن آرماتوربندی، ۶۰ کیلومتر خط کشی و شش کیلومتر هندریل در یک پوسته ۱۸ هکتاری و حدود شش هکتار فضای سبز (با آبیاری قطره ای در آن) صورت گرفت.

شفیعی اظهارداشت: تکمیل و بهره‌برداری از پل شریعتی در شش ماهه نخست سال گذشته از پروژه های دیگر شهرداری بود و پروژه عمرانی دیگر تقاطع غیر همسطح شهید کاوه نبیری می باشد که پیش از این ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۵ درصد پیشرفت ریالی داشت و خوشبختانه طی سال گذشته پرونده آن بسته شد.

لازم به توضیح است این پروژه از مزایای مختلفی برای شهروندان برخوردار است که از آن جمله می توان از تسهیل و تسریع در رفت و آمد نام برد و علاوه بر این از دیدگاه پدافند غیرعامل نیز پروژه مورد نظر در شرایط اضطراری بسیار کارآمد است.

شهردار اراک عملیات تکمیل پروژه تجاری و پارکینگ آفتاب را به عنوان یکی دیگر از طرح های انجام شده برشمرد که بالغ بر ۸۲ و نیم میلیارد تومان به صورت قرارداد مشارکت مدنی به انجام رسیده است. قرارداد این پروژه با شرکت جهادنصر به امضا رسیده و مقرر گردید از دل خود پروژه هزینه های مربوطه پرداخت شود.

وی گفت: پروژه خاتم با ۲۲ هزار متر مربع (چهار طبقه تجاری، یک طبقه با کاربری فرهنگی-تفریحی و مابقی طبقات آن به صورت پارکینگ) است و طبق برنامه پیش بینی شده یک سال و نیمه در اختیار شهروندان قرار می گیرد. تقاطع غیر همسطح شهید صیدی نیز که با تأخیرهای مواجه شد در قالب ۲۵ درصد به تصویب رسیده و پس از بازنگری، رفع نواقص و اصلاح ساختار دراختیار قرارگاه خاتم جهت تکمیل قرار گرفته است و مطابق با پیش بینی ها اتمام آن در اواخر مرداد ماه عملیاتی خواهد شد.

شهردار ادامه داد: پروژه تصفیه خانه کشتارگاه اراک هم که مرتباً از سوی حوزه قضایی مورد رصد و پیگیری قرار می گرفت اکنون رو به اتمام و بخش لجن فعال آن در حال انجام است تا در بازه زمانی تعیین شده (دوماهه) در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته شفیعی تهیه و پخش ۸۳ هزار تن آسفالت در سال گذشته از اقدامات دیگری است که نسبت به سال ۹۷ که ۱۵ هزار تن بود افزایش چشمگیری از خود نشان می دهد.

همچنین مناسب سازی معابر شهر برای تردد آسان معلولین، جانبازان و سالمندان از برنامه های دیگر شهرداری بود که در سال گذشته شکل عملیاتی به خود گرفت. در همین راستا بازدیدی به همراه مسئولین بهزیستی انجام و چند محور به عنوان محورهای پایلوت طراحی و پیش‌بینی شد تا مسیرهای معلولین و جانبازان و گذرهای عرضی در برخی خیابان‌های اراک نظیر خیابان قائم مقام فراهانی، ۳۰ متری آیت الله غفاری، شریعتی و خیابان های دیگر اجرایی شود و مسیری آرام و ایمن برای این شهروندان آماده گردد.

شفیعی در ادامه سخنان خود گفت: بازسازی دیوار ساحلی رودخانه که از سیلاب های سال ۹۸ آسیب دیده بود با جدیت انجام شد و پل‌هایی که خطر ریزش هم ندارند مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرند تا هریک نیازمند بازسازی هستند رفع مشکل شود.

شهردار اراک از نصب پل هوایی در معابر شهر، پل عابر پیاده در مناطق مختلف همچون بلوار جهان پناه، بازسازی، تسطیح و تکمیل محوطه مصلای بیت المقدس به مساحت ۳۰۰۰ متر وآماده سازی باغ موزه دفاع مقدس نیز نام برد.

وی افزود: طرح جمع آوری سرعتگیرهای غیر استاندارد و دست اندازهای سطح شهر که با استقبال زیاد همشهریان مواجه شد از اقدامات قابل توجه دیگر بود و تقدیر حوزه بهداشتی و علوم پزشکی را نیز در پی داشت. پیش از این آمبولانسها و خودروهای آتش‌نشانی و... برای تردد مشکلاتی داشتند.

شهردار اظهار داشت: جذب سرمایه گذار خصوصی در بافت فرسوده پروژه شهید فردین پور، ایجاد و راه اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلات در کوی امام سجاد(ع) و رودکی با همکاری معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و بازسازی پل سواره رو شهید غلامی در شهرک ابوالفضل(ع) که طی ۳۰ سال گذشته تخریب شده بود از موارد دیگری بود که در کارنامه ۱۵ ماهه شهرداری شد ثبت شد.

شفیعی آغاز عملیات اجرایی پروژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به طول ۶.۲ کیلومتر که کمربند شمالی را به میدان راه‌آهن متصل میکند را از مهم‌ترین پروژه‌های دیگر شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه و پروژه میرزای شیرازی بار ترافیکی را از هسته مرکزی شهر به کناره ها هدایت می کند و جزو طرح های اثر گذاری است که بدون قطع درخت و یا آسیب زدن به ریل در برنامه کار قرار گرفته است. شایان ذکر است تاکنون ۵۰۰ کامیون خاک و نخاله از سطح این بستر جمع‌آوری، دکوپاژ و منتقل شده و برای هرگونه تصمیم گیری کمیسیون ماده ۵ مهیا است.

وی افزود: تصویب طرح جامع مطالعات ترافیک و حمل و نقل شهری به عنوان یکی از سندهای بالادست برای شهر اراک و طرح چشم انداز ۲۰ ساله شهر طی سال گذشته انجام شد که کار مبتنی بر علم و تجربه از ویژگی های آن لحاظ شده و علاوه بر این پیگیری اجرای شهر خوانا و نصب تابلوهای هدایت مسیر برای مسافرین، اجرای ۲۴۰ کیلومتر خط کشی محوری در سال گذشته همراه با راستی آزمایی رنگ های خریداری شده توسط انستیتو رنگ ، شناسایی ۱۸ نقطه حادثه‌خیز با همکاری پلیس راهور از موارد دیگر اجرا شده طی مدت یاد شده می باشد. شایان توجه است در بحث شناسایی نقاط حادثه خیز،مهندسی ترافیک جزو تکالیف مدیریت شهری، اعمال قانون با پلیس و آموزش برعهده رسانه ها صداوسیما است.

وی اضافه کرد: یک دستگاه خودرو به عنوان خودروی پدافند نوین (که پارسال خریداری شد) و ۱۶۰ لباس ضدحریق با کیفیت مطلوب نیز در اختیار پرسنل آتش نشانی قرار گرفت. در سال گذشته پوشش فضای سبز تقاطع غیر همسطح آزادگان با کاشت درختان چنار نیز با طرح و مطالعه انجام شد تا در آینده شاهد یک دیوار سبز در این تقاطع باشیم. برگزاری باغ لاله های امسال نیز با تفاوت نسبت به سال‌های گذشته اتفاق افتاد و تحت تاثیر بیماری کرونا این جشنواره کمتر بازدید کننده ای را به خود دید. البته سیستمی ایجاد شد که به وسیله سامانه های غیر حضوری، مردم از آن بازدید نمایند.

شفیعی خاطرنشان ساخت: توجه به حاشیه نشینی و شهرکهای اطراف شهر که مورد تاکید کمیسیون نظارت، کمیسیون اجتماعی، اعضای شورا و مسئولین استان است طی مدت گذشته در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفت. در همین ارتباط مدیریت شهری با صرف کمترین هزینه بهترین بهره‌برداری را رقم زد و رضایتمندی همشهریان را به دست آورد. در این خصوص رنگ آمیزی منطقه کوی ولیعصر(چشمه موشک) و پوشاندن چهره فقر و ایجاد نشاط اجتماعی در این قسمت از شهر در برنامه کار بود که به همین منظور از بین بردن شیب معابر برای بهبود وضعیت رفت و آمد مردم، پله گذاری با ارتفاع ۱۵ سانتی متر، نرده گذاری، رنگ آمیزی دیوارها، نصب ۵۰۰ حلقه برای قرار دادن گلدان های شمعدانی، آسفالت معابر ، تکمیل ورزشگاه در دو منطقه محروم شهر و... از اقدامات در این مناطق کمتر برخوردار بود.

وی افزود: ایمن سازی محوطه بوستان‌های شهر، استاندارد سازی وسایل بازی کودکان و ملزومات پارکی و به‌کارگیری کفپوشهای زیر وسایل، ساخت المان های شهر که مهمترین آن طراحی المان میدان شهدا می باشد با مفهوم ویژه، نامگذاری محلات به نام شهدا با هدف تکریم نام آنها که در این راستا تاکنون یک هزار و ۱۰۰ تابلو با عکس شهدا مزین شده، همچنین نام‌گذاری پل های آزادگان، شهیدان باقری، کاوه نبیری و حاج قاسم سلیمانی از اقدامات دیگر انجام شده بوده است.

شهردار اراک گفت: پویش "هر خانه یک درخت" با همکاری اداره کل منابع طبیعی و توزیع پرسشنامه میان مردم و تهیه درخت متناسب با درخواست های آنان که البته به علت شیوع بیماری کرونا با کندی مواجه شد، واکاری درختان و فضای سبز، راه‌اندازی البسه سوز در آرامستان و تصفیه خانه پساب غسالخانه، جمع آوری پسماندهای عفونی (علیرغم این که وظیفه شهرداری نیست)، تکمیل لاینر کف و برنامه ریزی برای تکمیل بدنه در محل پسماند، استفاده از مواد دورریختنی برای ساخت المان های بازیافتی، راه اندازی اپلیکیشن فارسی برای تفکیک زباله شهروندان (به عنوان سومین شهری هستیم که فعالیت‌های پاکزی را انجام می دهیم)، انجام طرح جامع مدیریت پسماند، تکمیل تجهیز کشتارگاه، استفاده از تجهیزات سایت فاضلاب کشتارگاه و کوره لاشه سوز در کشتارگاه، تجهیز گرمخانه شهر اراک، لایروبی قنوات با همکاری کشاورزان، جمع آوری متکدیان، به روزرسانی۵ نمایشگر کیفیت هوای‌شهر به درخواست محیط زیست، شناسایی ۲۴ نقطه آب گرفته در سطح شهر و برطرف سازی مشکل مانداب ها، برف روبی در زمستان، ساماندهی سد معبر و تخلفات شهری و حذف زواید بصری و جمع آوری تابلوها، ساماندهی ساخت و سازها با نام و عنوان "آسمان آبی زمین پاک" در سال گذشته با همکاری دادستان و ابلاغ حصار کارگاهی، راه اندازی سیستمHSE، تشکیل قرارگاه ستاد پیگیری و مقابله با ویروس کرونا و ضدعفونی کردن پارک ها، اتوبوس ها، اماکن و ساختمان های عمومی با کمک حوزه خدمات شهری و کارگران، احداث بازارچه های میوه و تره بار (سه بازارچه به صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک بازارچه به شکل پیمانکاری) نیز طی این مدت انجام شد.

وی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به وضعیت پرونده های ماده ۱۰۰ و نظر به حساسیت و بررسی آن توسط دستگاه قضا مشکلات بیش از سه هزار پرونده قضایی در همین موضوع حل و فصل می‌شود و لازم به ذکر است که بودجه کنونی شهرداری برآمده از این پرونده هاست و تجربه موفقی محسوب می شود.

شهردار اراک تشکیل شورای اجراییِ شهرِ دوستدار کودک منطبق بر پروتکل های بین المللی، تخصیص ۲ میلیارد تومان برای مرمت سقف بازار تاریخی اراک توسط شورای شهر و انجام آن توسط شهرداری،نیاز سنجی و مکان یابی آرامستان جدید اراک به منظور خارج ساختن آرامستان از داخل شهر، تهیه طرح حفظ باغات سنجان و کرهرود و حسین آباد، طراحی ساختمان اداری منطقه ۲ و ۳ و شهرداری کلانشهر اراک، تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک و همچنین سند مطالعات برنامه عملیاتی پنج ساله شهر، انجام طرح مطالعاتی برای انجام طرح محله محور ( در ۵۵ محل محله) و تدوین مدل بودجه‌ای برای محلات با همکاری شهروندان نیز طی مدت یادشده صورت گرفته است.

شهردار اراک از راه‌اندازی سامانه عیان برای شفاف سازی فعالیت های شهرداری به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری اراک یاد و تصریح کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به این سامانه کاربری ملک خود را ببینند، اطلاعات آن را دریافت نمایند، با ضوابط شهرسازی آشنا شوند و عوارض ساختمان خود را محاسبه نمایند و همچنین نظرات و انتقادات خود را در این سامانه ثبت کنند تا یاری رسان شهرداری برای مدیریت بهتر شهر باشند. وی تملک و تحویل ملک تاریخی محسنی عراقی، برنامه ریزی برای جشن ۱۰۰ سالگی شهرداری که قرار بود اسفند ماه برگزار شود، انجام پلاک کوبی ها، استفاده از برگه های اعتباری با نام هولوگرام املاک، پیگیری پروژه های سرمایه گذاری، امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای سرای های محله و توسعه آن، اعطای گواهی پیوستن اراک به شبکه شهرهای یادگیرنده از طریق یونسکو و همچنین خریداری ساختمان قدیمی برای شهرداری بافت تاریخی را از موارد دیگری دانست که در عملکرد شهرداری طی مدت ۱۵ ماه گذشته ماندگار می شود.

وی در خصوص حمایت از تیم های ورزشی نیز گفت: تا آنجا که قوانین موجود و مصوبات شورا اجازه دهد از ورزش حمایت می‌کنیم و در همین زمینه مطابق با مصوبه شورا ۵۰۰میلیون تومان برای کمک به ورزش در نظر گرفته شده اکه تاکنون ۲۰۰میلیون تومان آن پرداخت گردیده و علاوه بر این ورزشگاه سعید ثامنی نیز به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران قرار داده شده است. سامانه ۱۳۷ اعتماد مردم را جلب کرده است شفیعی در ادامه با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ همچون پل ارتباطی میان مردم و مجموعه شهرداری عمل کرده است اظهار داشت: افزایش چشمگیر تماس‌های مردمی طی مدت اخیر با این سامانه نشان از اعتماد شهروندان به رسیدگی و پیگیری مطالبات توسط شهرداری دارد.

وی اضافه کرد: رصدهای انجام شده حاکی از این است که بیشترین خواسته مردم مربوط به آسفالت معابر و کوچه هاست و از همین تریبون اعلام می کنم که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که به انجام نهضت آسفالت در اراک جامه عمل بپوشانیم. به همین منظور در نظر داریم در سال جاری ۲۰۰ هزار تن آسفالت تهیه و در سطح معابر شهر توزیع و پخش کنیم. پروژه ۵۵ متری را متهم به جعلی بودن می‌کنند شهردار اراک در بخش دوم سخنان خویش و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی وضعیت پروژه ۵۵ متری موسوم به سردار قاسم سلیمانی که با سنگ اندازی های زیادی مواجه شده است گفت: این پروژه از میدان راه آهن اراک آغاز می‌شود و پس از عبور از علم الهدی، کنار ریل راه آهن، پل شهر صنعتی، پل شهید بختیاری و شهرک خودرو در نهایت به کمربندی شمالی منتهی می‌شود.

وی افزود: انجام این طرح به علت مشکل بودن بارها به تعویق افتاده است و اینکه اکنون ما مصمم به انجام آن هستیم نشانه وجود اراده جدی در این ارتباط است، اما متأسفانه چالشها و موانع زیادی بر سر راه اجرای پروژه برای ما ایجاد کرده‌اند و بهانه‌هایی نظیر فقدان پیوست های زیست محیطی ترافیکی و... در اجرای پروژه تراشیده اند که با قاطعیت می‌گویم در اجرای این طرح نه قطع درخت قرار است اتفاق بیفتد نه ریل راه آهن آسیب ببیند و نه اراضی ۹۰ کاری از انجام پروژه متأثر شود.

. وی اظهار داشت: می گویند این پروژه جعلی است در حالی که معاون عمرانی استانداری در بازدید از این طرح موافقت خود را با اجرای آن اعلام و جزئیات آن را نیز دریافت کرده است.

شفیعی در خصوص اجرای پروژه ۲۴ متری نیز تصریح کرد: به اعتقاد من این پروژه ی غیر شکیل و کج نه تنها الان قابل اجرا نیست بلکه بی تردید آینده آن شبیه امروز ۵۸ متری خواهد بود و در نهایت، لغو پروژه سرنوشت نهایی آن است. پل خیبر مانع ثبت تاریخی بازار اراک است/ پل شهر صنعتی غیر ایستا و فرسوده است شهردار اراک با اشاره به اینکه پل خیبر به عنوان بزرگترین مانع برای ثبت تاریخی و جهانی بازار اراک است خاطرنشان ساخت: این پل در نامناسب ترین مکان قرار گرفته است و بار ترافیکی که بر دوش می کشد بسیار ناچیز است. وی اضافه کرد یکی از اولویت‌های ما جمع کردن و در صورت امکان جابجایی این پل است در واقع در تلاش هستیم این منطقه تبدیل به پیاده راه شود یا حداقل شرایط رفت و آمد برای خودروها آن چنان دشوار شود که افراد ترجیح دهند کمتر با وسایط نقلیه شخصی در این مکان تردد کنند تا بیش از این شاهد آسیب به اثر تاریخی ارزشمندی همچون بازار نباشیم. شفیعی پل شهر صنعتی را نیز پلی فرسوده قدیمی و با ساختار غیر ایستا و نا ایمن خواند که ضرورت دارد هرچه زودتر جمع شود. بودجه را سه ماه دیر ابلاغ کردند شهردار در رابطه با بودجه ابلاغی امسال به شهرداری اظهار داشت: بودجه سال ۹۹ به تازگی توسط شورای شهر ابلاغ شده و تبصره های آن هنوز تصویب و ابلاغ نشده است.

وی افزود: نتیجه این تاخیر در ابلاغ، از دست رفتن سه ماه فرصت طلایی برای انجام پروژه ها و مناقصاتی که باید مدتها پیش برگزار می شد و هم اکنون به مرحله اجرا می رسید در حالیکه هم اینک در قدم اول برگزاری قرار دارد.

شفیعی تاکید کرد: هیچ کس هم مسئولیت این تاخیر زمانی را بر عهده نمی گیرد و آخر الامر تقصیرها متوجه شهرداری می شود.

آنها که پروژه های پیشین را نیمه کاره گذاشته اند پاسخ دهند

شهردار اراک گفت: در زمان تصدی این سمت با خیل پروژه‌های نیمه‌کاره مواجه شدم که هیچ کس مسئول آن نبود.

وی افزود: این کوتاهی ها گویا هرگز مورد بازخواست قرار نگرفته و هیچ‌کس پاسخ نداده که چرا پل های شهید صیدی، علم الهدی، آزادگان، شریعتی و... هر یک خواب چند ساله را تجربه کرده اند. 

وی در پایان گفت: من شهردار منتخب همین شورا هستم و اگر اکنون در این سمت به فعالیت مشغولم نمایانگر این است که اکثریت اعضای شورا به من رای داده‌اند، آنها هم که رای نداده اند یا مخالف بوده اند نظرشان قابل احترام است. اما حالا که رشد و پیشرفت اراک بر سلایق شخصی ارجح است و همه باید در یک مسیر حرکت کنیم دود مخالفت های بی دلیل با تصمیم های فعلی و پیشنهادات ما به چشم شهر و شهروندان می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز