سه ماه نخست امسال؛

۹۹۶ متهم در زمینه مواد مخدر دستگیر و چهار هزار و ۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۵۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۲
۹۹۶ متهم در زمینه مواد مخدر دستگیر و چهار هزار و ۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان :سه ماه نخست امسال ۹۹۶ متهم در زمینه مواد مخدر دستگیر و چهار هزار و ۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرهنگ عباس نادعلی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: تحصیلات ۳۸ درصد متهمان دستگیر شده استان سمنان در سه ماه نخست امسال دیپلم، ۲۹ درصد سیکل، ۱۳ درصد ابتدایی، ۷ درصد بی سواد و چهار درصد فوق لیسانس است.
وی بیان کرد: سال گذشته ۳۴ درصد متهمان دستگیر شده در استان در زمینه مواد مخدر را دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم تشکیل می‌دادند و همچنین سال گذشته ۹ نفر با مدرک تحصیلی دکتری در زمینه مواد مخدر دستگیر شدند که نشان می‌دهد دشمنان نخبگان را هدف گرفته‌اند.
وی ادامه داد: سه ماه نخست امسال ۹۹۶ متهم در زمینه مواد مخدر دستگیر و چهار هزار و ۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
وی بیان کرد: ۶۳ درصد کشف مواد مخدر در سه ماه نخست امسال در استان  سمنان مربوط به تریاک، ۱۴ درصد مربوط به حشیش، ۱۰ درصد مربوط به هرویین، هفت درصد مربوط به مرفین و یک درصد مربوط به کراک بود.
وی تصریح کرد: سه ماه نخست امسال ۱۵ باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر توسط پلیس استان سمنان منهدم شد که اعضای سه باند مسلح بودند.
وی بیان کرد: پنج درصد از متهمان دستگیر شده در استان سمنان در زمینه مواد مخدر را زنان تشکیل می‌دهند.
نادعلی اظهار داشت: ۴۲ درصد متهمان دستگیرشده در استان سمنان سه ماه نخست امسال نگهدارنده مواد مخدر، ۳۷ درصد خرده فروش، ۲۴ درصد معتاد، سه درصد حمل کننده و سه درصد قاچاقچی حرفه‌ای بودند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهم و کلیدی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر دارند و می‌توانند با ارایه آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به والدین در پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه کمک کنند.
به گفته نادعلی در بخش قضایی، کیفری و انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شد، اما در بخش اجتماعی غفلت شده است و باید این مقوله مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: زنگ خطر واقعی افزایش اعتیاد در زنان و کاهش سن اعتیاد در ۱۵ سال اخیر در کشور به صدا در آمده است و میانگین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال و شروع سن اعتیاد ۱۳ تا ۱۴ سال گزارش شده است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۵.۴ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله کشور که جمعیت فعال محسوب می‌شود اعتیاد دارند.
۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز