سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۹۰۷۸
سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سال ۹۹
سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سال ۹۹ با حضور اکثریت اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سال ۹۹ با حضور اکثریت اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار گردید.

در این جلسه رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: شهید چمران یک چریک بی نظیردر زمان جنگ  بود و یک متفکر و فیلسوف بود شهادت این شهید والامقام را تسلیت گفته و همچنین شهادت شهید مظلوم شهید بهشتی و یاران باوفایش را تسلیت میگویم .

دکتر کناری گفت:از زمانی که در سمت فرمانداری قرار گرفتم   تلاش کردم که در تمامی جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد حضور داشته باشم و در عمل ثابت کردیم که نسبت به آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشیم وی گفت :آموزش و پرورش قلب جامعه است و مسیر توسعه تحول  بنیادین در جامعه باید از  مسیر آموزش و پرورش عبور  کندو توجه به آموزش و پرورش به صورت همزمان وجدی میتواند گره گشای خیلی از  مشکلاتی باشد که  در جامعه امروزی مشاهده میشود .  

کناری گفت : علاوه بر آمار دانش آموزی شصت هفت هزارتایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد 18هزار جمعیت دانش‌آموزی غیر انتفاعی داریم  واگر آمار پیش دبستانی ها را اضافه کنیم قطعاً نصف جمعیت دانش‌آموزی استان را خواهیم داشت .که نوسازی مدارس باتوجه به این جمعیت دانش‌آموزی باید نسبت به فضای آموزشی در این شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 وی گفت :تمامی مدارس شهرستان بویراحمد در سال  تحصیلی جدید مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد خواهند بود .

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهر یاسوج و‌رشد بالای دانش آموزان ،پیش بینی فضای آموزشی باید کارشناسی شده و بالاتر از آمار موجود باشد تا در سال تحصیلی جدید با مشکل فضای آموزشی مواجه نشویم .

دکتر کناری افزود: به هیچ وجه دستگاه خدمات رسان حق قطع آب و گاز و برق مدارس را نخواهند داشت و در این خصوص آموزش و پرورش نگرانی نداشته باشد در صورت مشاهده  مواد قطعی را به ما گزارش دهند .

کناری در این این خصوص گفت : مدارس هیات امنایی  با توجه به دریافت شهریه تلاش داشته باشند که بدهی آب و گاز و برق نداشته باشند .

کناری افزود :در صورتی که مدرسه ای فاقد سرویس بهداشتی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد وجود داشته باشد لیست این مدارس ارائه گردد تا جهت رفع این مشکل چاره اندیشی گردد .

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت:تنها راه توسعه هر کشور تربیت نیروی انسانی می‌باشد  که تحقق آن از مسیر آموزش و پرورش  عبور میکند والگوی آن الگوی اسلامی و ایرانی می‌باشد .

کورش دلشاد گفت: مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی می‌باشد و آموزش و پرورش کانون تعلیم و تربیت این نهاد اجتماعی می‌باشد.

وی گفت : اعضای شورای آموزش و پرورش که  نخبگانی   در حوزه های مختلف  در سطح استان می‌باشند، که بالاترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار  در راس آن قرار دارد .

دلشاد افزود : باتوجه با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف در آموزش و پرورش ،رسیدن به حیاط طیبه است و بنابراین باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم که به این هدف فکر کنند و تلاش کنند به این هدف برسند .

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که میفرماید خلق دنیای آینده ،آموزش و پرورش است  و اینکه میفرماید هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌باشد گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید آموزش و پرورش را کمک کنند . .

دلشاد افزود :در سال جدید تحصیلی با توجه به جمعیت دانش آموزی در شهر یاسوج خصوصا منطقه بلهزار و مادوان با بحران فضای آموزشی مواجه هستیم  

که انتظار داریم از نوسازی مدارس در محدوده بلهزار و مادوان فضاهای آموزشی  که در حال ساخت را تا قبل از شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش نمایند  تا موقع شروع سال تحصیلی جدید با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو نشویم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز