رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

با وجود افراد ناسالم نمی توان انتظار عدالت و ابطال باطل داشت

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۳:۴۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۹۶۱۰
با وجود افراد ناسالم نمی توان انتظار عدالت و ابطال باطل داشت
رئیس کل دادگستری استان مرکزی مقابله همه جانبه با فساد را اولویت اصلی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های تحول دستگاه قضا، سالم سازی درون سازمانی است.

به گزارش برنا از اراک ، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در نشست با منتخبین و نخبگان استان مرکزی ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به شایسته بودن نفس جلسه، بناست استفاده از ظرفیت نخبگان به صورت عملی اجرایی و تکرار شود، همچنین امیدواریم تشکیل گروه های تخصصی را نیز به صورت حرفه‌ای تر ادامه دهیم تا استفاده مستمری از این ظرفیت‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم افزود: درایت عالمانه و فقیهانه مقام معظم رهبری بر همگان آشکار است به گونه‌ای که  وزیر سابق خارجه آمریکا گفته ساعت ها برنامه ریزی و کازشناسی ما با یک سخنرانی نیم ساعته از سوی رهبر ایران نقش بر آب می‌شود. رهبر انقلاب بر اساس بینش عالی خود، مطلب و نقشه راهی را به عنوان بیانیه گام دوم در آغاز چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی مطرح کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مسائل محوری در این بیانیه امید و اتکا به ظرفیت جوانان و گذر از دولت سازی به تمدن سازی و حامعه پردازی است که در این مهم نقش تشکل ها و نهادها و نخبگان مشهود است و شان و جایگاه نخبگان در این مسیر، هدایت افکار جامعه و مدیریت آگاهانه سیل های ایجاد شده در جامعه است.

موسوی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که پیشگیری از وقوع جرم می‌تواند در بهبود این مسیر موثر باشد و تحقق این مهم تنها وظیفه دستگاه قضا نبوده و تنها مدیریت پیشگیری از وقوع و مهندسی این مهم بر عهده دستگاه قضاست و در واقع تمامی دستگاه‌ها باید در  این مسیر یاریگر دستگاه قضا باشند.

وی اضافه کرد: شعار محوری ریاست قوه قضائیه، تحول است و بنا نیست این تحول تنها توسط دستگاه قضایی رقم بخورد، کلمه تحول بارها در سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام راحل تکرار شد و این مهم نشان از اهمیت و توجه به این موضوع دارد و همه نیز باید در این مسیر تحول حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر سالم سازی درون و بیرون مجموعه دستگاه قضا اضافه کرد: با وجود افراد ناسالم نمی توان انتظار عدالت و ابطال باطل داشت، پس یکی از برنامه های تحول، سالم سازی درون سازمانی است که در جامعه وکالت و کارشناسی نیز باید همین روحیه حاکم باشد و بر همین اساس نظارت ها نیز تشدید شده است.

موسوی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان در مسیر آموزش همگانی نیز مورد توجه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز