فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

انهدام ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر در خراسان جنوبی / کشف ۲۲ تن انواع مواد مخدر

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۲۰:۳۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۹۹۷۱
انهدام ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر در خراسان جنوبی / کشف ۲۲ تن انواع مواد مخدر
سردار شجاع گفت: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس خراسان جنوبی در سه ماه نخست سال جاری، ۲۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در این رابطه ۴۶۳ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف و هزار و ۶۲۷ نفر نیز دستگیر شدند.

وی بیان کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد رشد داشته و این نشان دهنده تلاش‌های هدفمند پلیس در برخورد با سرباندهای قاچاق مواد مخدر و خرده فروشان مواد افیونی است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: سال گذشته نیز ۵۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد و پنج هزار و ۶۴۲ نفر دستگیر شدند که در این رابطه ۷۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و یک هزار و ۲۹۱ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف شد.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: این روز فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و ارایه راهکارهای کارساز در پیکار بی‌امان و همه‌جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است.

سردار شجاع گفت: فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت و امکانات موجود، گام‌های موثری در فرایند مبارزه با مواد مخدر برداشته است و با تقدیم ۱۰۴ شهید گرانقدر در راه مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت در برابر سوداگران مرگ ایستادگی کرده است.

وی توزیع مواد مخدر و تلاش برای سهولت دسترسی جوانان به این ماده در سطح جامعه را یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان در عصر حاضر برشمرد و تاکید کرد: فرهنگ‌سازی مناسب در پیشگیری از مبتلا شدن افراد جامعه و سقوط آنان در دام اعتیاد بسیار موثر و مفید است.

وی افزود: آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه یکی از اولویت‌های کاری پلیس است که با توجه به شیوع و گستردگی ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه رویکرد کارشناسان نیروی انتظامی استان بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی مبتنی بر آموزش در فضای سایبری است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: مواد مخدر یکی از معضلات مهم اجتماعی است که توسط باندهای بزرگ مواد مخدر و مافیای جهانی با هدف آلوده کردن جوانان و سست کردن بنیان خانواده ها در جوامع بشری هدایت می‌شود.

وی گفت: مافیای مواد مخدر به سمت قاچاق مواد مخدر روانگردان و صنعتی تغییر رویه داده به طوری که کشفیات مواد مخدر صنعتی در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است و تنها با هوشیاری خانواده‌ها و کنترل فرزندان می‌توان جلوی توسعه مصرف این گونه از مواد مخدر ایستادگی کرد.

سردار شجاع اظهار داشت: در کنار اقدامات پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ بحث فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی همواره بایستی در دستور کار همه ادارات و نهادهای دولتی به ویژه ادارات متولی فرهنگ و آموزش جامعه، همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و اداره تبلیغات اسلامی قرار گیرد و همه دستگاه‌ها در بستر یک عزم همگانی، در راستای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.

وی تلاش در مسیر تامین آرامش فردی و اجتماعی مردم را توفیقی ارزشمند و الهی برای کارکنان پلیس خراسان جنوبی دانست و افزود: پلیس همواره با تمام توان و در چارچوب قانون، برخورد با مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی را در دستور کار خود قرار داده است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز