۳۰درصد زندانیان استان سمنان مرتبط با موادمخدر هستند

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۲۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۰۷۳۴
۳۰درصد زندانیان استان سمنان مرتبط با موادمخدر هستند
مدیرکل زندان‌های استان سمنان : ۳۰ درصد زندانیان این استان را افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر و روان‌گردان تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمود باهنر افزود: بعد از موادمخدر و روان گردان‌ها بیشترین علت حضور زندانیان را به ترتیب به دلیل سرقت، جرایم علیه اشخاص و محکومیت مالی تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: ۲۸ درصد زندانیان به دلیل سرقت، ۱۱ درصد به دلیل جرایم علیه اشخاص و ۹ درصد به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان گفت: ۹۶ درصد ورودی‌ زندان استان سمنان در سال گذشته را مردان و چهار درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: ۲۷ تا ۳۰ درصد ورودی‌ زندان استان سمنان را قشر جوان بین بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهد.
باهنر گفت: ۴۹ تا ۵۰ درصد جمعیت زندانیان ورودی استان سمنان در سال گذشته را افراد کم سواد (سواد تا ابتدایی یا راهنمایی) تشکیل می‌دهد و آمار نشان می‌دهد بین میزان سواد و جرم رابطه وجود دارد.
وی با بیان اینکه کاهش ورودی به زندان‌ها در اولویت دستگاه قضا است، اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و ۳۱ نفر از زندان آزاد شدند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: طبق آمار اردیبهشت ۹۹،  به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور ۲۵۵ نفر زندانی شدند و در استان سمنان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۳۹ نفر وارد زندان شدند و آمار نشان می‌دهد استان از لحاظ تعداد زندانی نسبت به جمعیت جزو استان‌هایی است که وضعیت خوبی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز