مدیرعامل آبفای استان خبر داد:

اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۵ روستا در بهمئی

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۴:۳۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۰۹۴۲
اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۵ روستا در بهمئی
مدیرعامل آبفای استان با اشاره به راه اندازی ایستگاه پمپاژ در محل چاه های کندیده گفت: با خط انتقال 16 اینچی به 125 روستا در بهمئی آبرسانی می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرعامل آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد به راهکارهای این شرکت برای کاهش افت فشار آب در شهر لیکک و تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستاهای بهمئی پرداخت.

 فیض اله پاسره تصریح کرد: آب شهر لیکک از چاه های کندیده تامین می شود، این چاه ها 5 حلقه هستند که آب آنها به مخزنی در بالادست شهر انتقال و در شبکه شهری توزیع می شود.

وی افزودم با توجه به اینکه املاح آب بالاست، سالهای گذشته تصفیه خانه RO یا اسمز معکوس برای آن در نظر گرفتیم اما به دلیل عدم نگهداری این سیستم از کار افتاد.

پاسره خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که برای تامین آب لیکک از سد کوثر  استفاده کنیم، همانطور که مردم هم در جریان هستند و  از شرکت آب منطقه ای استان جویا شدیم اگر اعتبارات کافی به این پروژه تخصیص داده شود، تا پایان امسال پروژه تکمیل  شده و به بهره برداری می رسد.

 وی با بیان اینکه این پروژه در تعهد آبفا نیست،گفت: در اصل از تعهدات شرکت آب منطقه ای زیرمجموعه و از خانواده وزارت نیروست.

مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: مخزن 15 هزار متر مکعبی بالادست شهر لیکک هم برای ذخیره آب از سد کوثر ساخته شده است، تا زمان بهره برداری از پروژه آبرسانی از سد کوثر مجبوریم از همین چاه های عمیق آب شهر را تامین کنیم .

پاسره افزود:اما با توجه به وجود افت فشار در نظر داریم ایستگاه پمپاژی را در محل چاه های کندیده ساماندهی کنیم.


وی گفت: اسناد مناقصه این پروژه در حال آماده سازی است تا مخزن هزار مترمکعبی احداث، آب چاه ها داخل این مخزن ریخته شود و با پمپاژ مجدد از این مخزن آب با ظرفیت و فشار بیشتری برداشت و وارد شبکه توزیع شود .

مدیرعامل آبفای استان در ارتباط با تامین آب شرب مجموعه بهمئی شامل روستاهای شهرستان،گفت: مجتمع آب رسانی 125 روستایی طراحی کردیم، پروژه در حال اجراست.

پاسره افزود:این پروژه  به وسیله خط انتقال 16 اینچی که 5 کیلومتر آن اجرا شد،قرار است به 125 روستای بهمئی آبرسانی شود.

وی گفت:در برنامه داریم به وسیله احداث ایستگاه های پمپاژ آب را حتی به منطقه ممبی هم انتقال دهیم، اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که امسال هم اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفتیم.

مدیرعامل آبفای استان در پایان خاطرنشان کرد: پروژه در حال انجام است اما همه این کارها بر مبنای انتقال آب از سد کوثر به مخزن 15 هزار مترمکعبی در بهمئی است .

 

نظر شما