مدیرعامل سمن آونگ تکین رستای نوین:

در حوزه ی آموزش کشور خلاء اساسی برای کودکان و نوجوانان در زمینه خلاقیت و استعدادیابی وجود دارد

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۱:۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۱۰۹۱
عضو شورای مشورتی استان بیان کرد: با توجه به سرعت پیشرفت عصر تکنولوژی و همراهی کودکان و نوجوانان با این مقوله بصورت بازیهای کامپیوتری مناسب و نامناسب ، آنها را از فضای خلاقیت و شکوفایی استعدادهای نهادینه شده ی خداوندی باز میدارد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی ؛ مهدیه بهنام مدیرعامل سمن آونگ تکین رستای نوین گفت: سازمان مردم نهاد آونگ تکین رستای نوین ( آترین ) اولین سازمان مردم نهاد حوزه تخصصی فنی در استان در حوزه فناوری همچنین تحت عنوان واحد فناور در حوزه طراحی و تولید قطعات آموزشی دارای مجوز از پارک علم و فناوری استان می باشد .

وی ادامه داد: با همت 9 نفر از علاقه مندان علوم روز و پیشکسوتان فرهنگ و اقتصاد با هدف تحقیق- پژوهش و آموزش علوم روز دنیا  و همچنین با هدف رشد خلاقیت فردی و افزایش مسئولیت پذیری دانش آموزان و برای آحاد جامعه تشکیل شد .

عضو شورای مشورتی استان بیان کرد: با توجه به سرعت پیشرفت عصر تکنولوژی و همراهی کودکان و نوجوانان با این مقوله بصورت بازیهای کامپیوتری مناسب و نامناسب ، آنها را از فضای خلاقیت و شکوفایی استعدادهای نهادینه شده ی خداوندی باز میدارد .و متاسفانه  در حوزه ی آموزش کشور خلاء اساسی برای کودکان و نوجوانان در زمینه خلاقیت و استعدادیابی وجود دارد احساس کردیم و  به دلیل اهمیت کودکان به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه و ناتوانی دولت ها در حل مشکلات فزاینده آن ها، بخش قابل توجهی از فعالیت این سازمان های مردم نهاد با هدف حمایت و آموزش اصولی و علمی عزیزان به وجود آمد.

مهدیه بهنام ادامه داد باتوجه به رسالت خود تاکنون  در 25 مدرسه سطح شهر نمایشگاه صبحگاهی تحت عنوان (ربات و نشاط برگزار کردیم که بسیار مورد استقبال دانش آموزن قرار گرفت .دوره های رایگان آموزشی در مناطق محروم شهر بیرجند  بصورت تیمی و انفرادی ،. 3 دوره حضور افتخاری در نمایشگاه های هفته پژوهش استان (بیرجند- سربیشه) ، در خصوص طراحی و تولید داخلی قطعات آموزشی و ساخت نمونه اولیه اقدام شد .از زمان تاسیس سازمان تا کنون تعداد 263 دانش آموز در مقطع سنی 6 تا 15 سال از دوره های آموزشی این سازمان بهره مند شده اند. .

بهنام اظهار کرد:با توجه به محوریت فعالیت های این سازمان و تاکید رویکرد توانمندسازی به ابعاد حمایت های آموزشی- تحصیلی، ارتقای مهارت های زندگی و ارتقای سلامت کودکان، این فعالیت ها ارزیابی شده و در مجموع به عنوان توان مندی تعریف شده است و با توجه به تحلیل داده ها، نتیجه گرفته شد که حضور موثر و کارآمد سازمان های مردم نهاد برای تغییر وضعیت کودکان در وضعیت دشوار بخشی از ضرورت هاست.

این فعال اجتماعی در انتها خطاب به مسئولین گفت: با توجه به اینکه حوزه ی فعالیت این سازمان کاملا تخصصی و پژوهشی میباشد و شعار ما: هزینه برای آموزش،سرمایه گذاری زمانی است. و فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 1399(سال جهش تولید) نیاز است میئولین استان نگاه خیریه ای به سازمان های مردم نهاد تخصصی نداشته باشند و خواهشمندم مارا در نحوه صحیح خدمت رسانی به گروه هدف با داشتن نگاهی سیستمی و جامع حمایتگر یاری کنند.

 

نظر شما