دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد:

کاهش ۸ درصدی قاچاق کالا در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۲:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۱۸۹۷
کاهش ۸ درصدی قاچاق کالا در خراسان جنوبی
دبیری بیان کرد: دارو و اقلام بهداشتی و برنج بیشترین کشفیات قاچاق کالا را در سه ماه گذشته در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ارزش کالای قاچاق کشف شده از آغاز امسال را 11 میلیارد و 238 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه مدت مشابه پارسال 8 درصد کاهش داشته است.

دبیری افزود: 555 پرونده به ارزش زیر 100 میلیون تومان و 18 پرونده بالای 100 میلیون تومان در این مدت تشکیل شد که دارو و اقلام بهداشتی و برنج بیشترین پرونده را به خود اختصاص داد.وی گفت: قاچاق دارو و اقلام بهداشتی 551 درصد و برنج 167 درصد افزایش و در مقابل فراورده های نفتی 88 درصد، کیف و کفش 163 درصد، تجهیزات ماهواره 56 درصد، سیگار 74 درصد، پوشاک 56 درصد، لوازم بهداشتی 78 درصد، لوازم خانگی 95 درصد و مواد خوراکی 22 درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، قاچاق طلا و دلار را بعنوان رویکرد جدید قاچاقچیان با توجه به افزایش بهاء آن اعلام کرد و گفت: در این خصوص 2 پرونده سنگین در سه ماه گذشته در استان تشکیل شد.

دبیری با اشاره به شکل گیری پلیس اقتصادی در استان بزودی، اظهارامیدواری کرد با ایجاد آن، مقابله با قاچاق کالا در کنار تلاش سایر دست اندرکاران شتاب بیشتری گیرد.

نظر شما