مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

کولرهای آبی غیراستاندارد بازدهی خوبی برای مصرف کننده نخواهند داشت

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۵:۳۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۲۶۶۰
کولرهای آبی غیراستاندارد بازدهی خوبی برای مصرف کننده نخواهند داشت
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کولر آبی غیراستاندار باشد مصرف انرژی و آب آن بالاست و در کل بازدهی خوبی برای مصرف کننده نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛بهمن رحمتی افزود: موتور، شناور و خود دستگاه کولرهای آبی مشمول استاندارهای اجباری هستند.

وی تصریح کرد: اگر کولر آبی غیراستاندار باشد مصرف انرژی و آب آن بالا است و در کل بازدهی خوبی برای مصرف کننده نخواهد داشت.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در استان ما تولیدکننده کولر آبی نداریم اما در استان‌های مبدا که تولید کننده هستند این قطعات و کولرها کنترل می شوند و در استان ما همکاران به بازارها مراجعه کرده و شناورها، موتورها، پمپ ها و رده انرژی خود کولر آبی را کنترل می کنند که در بازار قطعه غیر استانداردی تحویل مصرف کننده نشود.

رحمتی تاکید کرد: چون بازرسی‌ها را از سال های قبل انجام داده و هشدارها و توجهات لازم را به فروشنده ها از قبل داده ایم قطعا اگر قطعات غیراستانداردی در بازار مشاهده کنیم جمع آوری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کالایی که نشان استاندارد می گیرد علاوه بر علامت استاندارد، یک کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد است که آن کد ۱۰ رقمی را اگر همشهریان به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند پاسخی دریافت می کنند و اگر در پاسخ آمده باشد که کد اشتباه است یعنی جعل علامت استاندارد انجام شده است و اگر درست باشد مشخصات کامل آن تولید کننده در پاسخ آن پیامک دریافت می کنند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه ارتباطی مردم برای اعلام تخلفات، جعل علامت استاندارد کالا و یا اینکه علامت استاندارد داشته باشد اما کد ۱۰  رقمی نداشته باشد سامانه تلفنی ۱۵۱۷ است که درصورت تماس گرفتن با این شماره همکاران ما بازرسی لازم را انجام خواهند داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز