در گرامیداشت دهه کرامت برگزار شد:

صعود بانوان کوهنورد شهرستان بهمئی به قله سفید کوه

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۰:۰۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۴۰۲۸
صعود بانوان کوهنورد شهرستان بهمئی به قله سفید کوه
در گرامیداشت دهه کرامت جمعی از بانوان گروه کوهنوردی ققنوس به کوه سفید صعود کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در گرامیداشت دهه کرامت ،جمعی از بانوان گروه کوهنوردی ققنوس به کوه سفید صعود کردند.
در این صعود یک روزه که با حضور 29 نفر از بانوان کوهنورد شهرستان بهمئی در قالب گروه کوهنوردی ققنوس برگزار شد ،بانوان کوهنوردی از مسیر امامزادگان اسدالله و ابراهیم موفق به صعود به قله 2830متری کوه سفید شدند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این کوه به اهتزار درآوردند.
کوه سفیدبلند ترین قله این کوه ارتفاعی در حدود ۳۱۵۰ متر دارد.رایج ترین مسیر دستیابی به آن از طریق خوزستان است. جاده آسفالته ای از بهبهان شروع شده و پس از گذشتن از بخش "لیکک" و عبور از "تنگ ماغر" با پیچ و خمهای زیادی ، نهایتا به روستای "سرآسیاب" میرسد.
سر آسیاب" در حدود ۱۰۳۰متر از سطح دریا بلندتر است و البته مثل همه روستاهای کوهپایه زیباست.این روستا برق و تلفن هم دارد و مردمان مهربانش از تیره لرهای بهمئی هستند.
منگزور" یا "من یزور" نام امامزاده ایست در نزدیکی "سرآسیاب". ارتفاع تقریبی این امامزاده حدود ۱۶۰۰ متر است و برای اتراق و شبمانی در زمستان محل مناسبی است. برای رسیدن به قله اصلی کوه سفید دو مسیر عمده مورد استفاده قرار میگیرد. سرآسیاب تنگ الغر(رتو) مهتوسی جانپناه قله ،منگزور دیزک قل در زمستان،
دو تفاوت عمده بین مسیرهای مذکور وجود دارد: در مسیر اول برای رسیدن به جانپناه ۲۲۵۰متری باید یک راه پرشیب و سنگین را از درون تنگ الغرپیمود ، ولی در مسیر دوم یک راهپیمایی با شیب نسبتا کم انجام میشود. ب مسیر اول از درون تنگ میگذرد و برفکوبی چندانی ندارد ولی در مسیر دوم باید یک برفکوبی نسبتا سنگین انجام داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز