رئیس فدراسیون؛

پیشرفت ژیمناستیک در کشور قابل تحسین است

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۰۹:۵۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۴۰۸۹
پیشرفت ژیمناستیک در کشور قابل تحسین است
رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: طی چند سال اخیر این رشته در کشور رشد خوبی داشته و افق روشنی نیز برای این ورزش مدنظر است.

به گزارش برگزاری برنا از گیلان ؛ زهرا اینچه درگاهی در رشت اظهار داشت: سال گذشته رشته ژیمناستیک بهترین نتایج تاریخ خود را رقم زد و توانستیم نتایج بسیار خوبی را در رقابت های بین المللی و کسب سمهیه المپیک تصاحب کنیم.

وی که برای حضور در مجمع انتخابات ریاست هیات ژیمناستیک گیلان به رشت سفر کرده است ، ادامه داد: در رقابت های سال گذشته برای اولین بار به کسب سهمیه المپیک نزدیک شده بودیم که زنجیره رقابت ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان قطع شد وگرنه با توجه به نتایج کسب شده ما رنکینگ سوم را کسب کردیم که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: همچنین طی سه سال اخیر در رتبه بندی جهانی نیز موفقیت های بسیار خوبی را بدست آوردیم و از رتبه سه رقمی به رتبه ۶۸ ارتقاء و پس از آن نیز با ۱۸ پله صعود به رتبه ۵۰ در جهان ارتقاء یافتیم که امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه یابد.

وی که به عنوان یکی از ۲۰ مدیر برتر جهانی بانوان انتخاب شده، بیان کرد: سال گذشته احمد کهنی قهرمان جوان و ارزنده کشور ما در رشته دارحلقه رزرو فینال شد و امیدواریم که این موفقیت در رشته های دیگر ژیمناستیک نیز تحقق یابد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اضافه کرد: همچنین توانستیم در این مدت تیم منتخب نوجوانان ایران را تشکیل دهیم که اردوها و برنامه های منظمی را برای این رده سنی درنظر گرفتیم و هدف ما حضور این افراد و همچنین سایر استعدادهای دیگر برای راهیابی به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ است و ما برای حضور در المپیک های آتی نیز برنامه داریم.

اینچه درگاهی به حضور موثر ایران در فدراسیون جهانی ژیمناستیک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما در فدراسیون جهانی ۲ حق رای داریم که فقط ۳۶ کشور در جهان ۲ حق رای دارند که یکی از آنان ایران است و این افتخاری برای فدراسیون ما محسوب می شود.

وی به رشد تعداد ورزشکارانی که جذب ژیمناستیک می شوند در چند سال اخیز اشاره و تصریح کرد: طی سه سال اخیر رشد حدود ۱۰۰ هزار نفری را در کشور داریم و امیدواریم که با این رشد خوب در تعداد ورزشکاران، استعداهای مناسبی نیز کشف تا این استعدادها بتوانند در میاین مختلف بین المللی و جهانی بدرخشند.

اینچه درگاهی در خاتمه با اشاره به برنامه های فدراسیون ژیمناستیک افزود: به دلیل شیوع کرونا که پایان آن نیز نامشخص است، ما هیچ برنامه قاطعی نداریم و منتظر برنامه ریزی فدراسیون جهانی هستیم و همپای برنامه های فدراسوین جهانی عمل خواهیم کرد و این در حالی است که اگر فعالیت ها عادی سازی شود، ما با تمام توان و قدرت خود همانند سه سال گذشته کار خود را دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است مجمع انتخابات ریاست هیات ژیمناستیک گیلان عصر پنجشنبه با حضور رئیس فدراسیون ، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع اتنخاباتی این هیات در رشت برگزار شد که در نهایت سیدرضا صحفی خواه با کسب ۱۰ رای از ۱۷ آرای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات ژیمناستیک گیلان انتخاب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز