معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور مطرح کرد:

سمنان پیشتاز در ایجاد زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۰:۵۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۴۱۵۴
سمنان پیشتاز در ایجاد زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: شهر سمنان در ایجاد زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک از جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کشور پیشتاز و پیشقدم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی جمالی نژاد در حاشیه بازدید از طرح های شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان ابراز داشت: شهر سمنان در اجرایی کردن برنامه های شهر دوستدار کودک به عنوان نمونه کشوری موفق عمل کرده است و به طراحی برنامه های متنوع نرم افزاری و سخت افزاری در تمام حوزه های شهری از جمله موضوع دوستدار کودک پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد:از ویژگی های طرح های شهرداری سمنان تنوع آن برای تمامی اقشارجامعه و ذائقه های مختلف است و به ایجاد زیرساخت ها برای تمام شهروندان از کودک تا سالمند توجه شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بازدیدهای خود از طرح های مختلف شهرداری سمنان، توضیح داد: بسیاری از شهرها در طرح های خود به صورت تک‌بعدی عمل می کنند و به عنوان مثال تنها بحث فرهنگی را مدنظر  قرار می‌دهند و بر آن تاکید دارند اما سمنان در حال حاضر نسبت به طرح ریزی برای مشاغل و ساماندهی عمرانی آنها، و همچنین توجه به قشرهای کودکان ، بانوان،زائران،اماکن تفریحی وگردشگری و برنامه های فرهنگیرویکرد همه‌جانبه داشته  و قشرهای مختلف جامعه را در سبد های متنوع مدنظرقرارداده است.

وی تاکید کرد :از نقاط قوت شهر سمنان همراهی مسوولان استان و استانداری است که با همراهی خود باعث سرعت اجرایی بیشتر طرح ها شدند که بسیار ارزشمند است و امیدواریم این زحمات به زودی به بهره برداری برسد .

شهر سمنان، در ارزیابی هایوزارت کشور ، به همراه ١١ شهر دیگر کشور به عنوان شهرهای نمونه با عنوان پایلوت«شهر دوستدار کودک» تعیین شد.

مرکز تخصصی بازیکودک با نام کارن ویژه آموزش های اجتماعی و شهروندی در یک محیط شاد و مفرح، سرزمین سحرآمیز به عنوان اولین پارک هوشمند کودک در ایران، شهربازی بزرگ سمینا، سامانه اختصاصی کودکان با ارائه برنامه های فرهنگی، سرگرمی ،سلامت ، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای کودکان مزرعه گردشگری کودک و همچنین راه اندازی کانال کودک در رادیو شهر شهرداری سمنان از اقدامات شهرداری سمنان برای کودکان است.

 

نظر شما