علت حادثه معدن گیلانغرب مشخص شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۱:۰۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۴۱۷۱
علت حادثه معدن گیلانغرب مشخص شد
فرماندار گیلانغرب گفت: تنها یکی از مصدومان حادثه معدن قیرطبیعی «بیتومین» روستای «سرتیتان» از توابع بخش مرکزی این شهرستان در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه بستری است و مابقی ترخیص شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ کوروش محمودیان، گفت: در حادثه معدن روستای سرتیتان گیلانغرب که ظهر روز جمعه ۱۳ تیرماه رخ داد، هفت تن بر اثر گازگرفتگی مصدوم شدند که یک تن از آنان به نام «جواد ثابتی منش» فوت کرد و ۶ تن دیگر مصدوم شدند.

او اظهارداشت: از مجموع مصدومان این حادثه ۲ تن به دلیل وخامت حال به بیمارستان های امام رضا (ع) و ارتش کرمانشاه منتقل شدند و مابقی در بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب تحت درمان قرار گرفتند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: از ۲ فرد مصدومی که توسط ۲ فروند بالگرد از بیمارستان های قصرشیرین و گیلانغرب به کرمانشاه منتقل شدند یکی به نام «کیومرث نجفی» با حال عمومی رضایت بخش ترخیص شده و مصدوم دیگر به نام «محمد ملکی» پس از انجام اقدام های اولیه درمانی در بیمارستان امام رضا (ع) به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شده و تحت مداوا قرار دارد.

محمودیان، علت این حادثه را گازگرفتگی بیان کرد و افزود: جزییات دقیق تر این حادثه از سوی متولیان امر و سازمان صنعت معدن و تجارت ادامه دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت ۳۲ معدن قیرطبیعی، گچ و آهک دارد که ۱۷ معدن آن فعال و ۷۵ درصد ذخیره قیرطبیعی کشور در گیلانغرب وجود دارد.

نظر شما