استاندار خبر داد:

برخورد قضایی با صاحبان مجالس عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۵:۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۴۳۷۱
برخورد قضایی با صاحبان مجالس عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قضایی با صاحبان مجالس عروسی و عزا که در این استان موجب مبتلا شدن مردم شوند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری روز شنبه ۱۴ تیرماه در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونای استان در یاسوج افزود: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، تجمعات و ادارات از امروز اجباری است. استفاده از ماسک برای کارمندان ادارات و ارباب رجوع اجباری است، و ورود بدون ماسک به ادارات ممنوع است، مسئول اجرایی این مساله مدیر هر سازمان و دستگاه است.

وی اظهارکرد: تالارها، باغ‌های تفریحی و مراکز تجاری، پاساژها و هر صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند  با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی پلمب میشوند و هیچ تعارف و تعللی صورت نمیگیرد چراکه سلامتِ و جان مردم در میان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکید می کنم که تجمعات در استان برگزار نشود، جهت عزاداری برای یک نفر ده‌ها نفر را راهی قبرستان نکنیم و طبق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: هر کس با برگزاری تجمعات در عروسی و عزا، و رعایت نکردن دستوالعمل‌های بهداشتی جان مردم را به خطر بیندازد و موجب ابتلای مردم به کرونا شود، دستگاه‌های متولی شاکی صاحب عروسی و عزا شوند تا با متخلفان در این خصوص برخورد قضایی و قانونی انجام شود.

وی ادامه داد: پیشگیری و مقابله با کرونا در استان از خواهش و تمنا گذشته و باید بدون تعارف با افرادی که دستورالعمل‌های را رعایت نمی کنند برخورد و اقدام موثر شود. زمانی که عده ای جان مردم را به خطر می اندازند ما مسئول حفظ جان مردم هستیم و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد. خدمات رسانی دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های استان و شهرستان‌ها به ارباب رجوع مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی یک ماه اخیر افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا را در استان داشته ایم و وضعیت استان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خیلی بد است، تاکید کرد: تا دهم خردادماه ۹ فوت ناشی از کرونا در استان داشته ایم اما بعلت رعایت نکردن دستوالعمل‌های بهداشتی تا دیروز فوتی های ناشی از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰ نفر رسید. در سطح استان بخصوص شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و از تجمعات خودداری شود.

کلانتری با بیان اینکه پذیرش مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی و گردشگری استان ممنوع است، عنوان کرد: از برپایی چادر در اماکن گردشگری و تفریحی و پارک‌های استان بخصوص در سطح شهرستان‌های بویراحمد و دنا ممانعت شود و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی جدی شود.
وی تاکید کرد: در آبشار یاسوج علاوه بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی شود دسته جمعی قلیان می کشند که لازم است شهرداری یاسوج با همکاری فرمانداری، دستگاه قضایی و انتظامی عملیاتی ورود کند.

وی با بیان اینکه همه فرمانداران استان مسئولیت و اختیارات دارند بنابراین می توانند در خصوص سهل انگاری در مقابله با کرونا ورود کنند، اظهارکرد: در صورتی که دستوالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم تلفات کرونایی استان ۳ رقمی خواهد شد و جهت جلوگیری از این مساله با توجه به ظرفیت محدود بهداشتی و درمانی استان باید توصیه ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عرضه قلیان ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی با عرضه کنندگان قلیان در سطح استان برخورد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز