رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:

ممانعت از ورود افراد بی‌ماسک به اماکن پر ازدحام استان سمنان

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۵:۴۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۴۳۹۶
ممانعت از ورود افراد بی‌ماسک به اماکن پر ازدحام استان سمنان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ممانعت از ورود افراد به اماکن پرازدحام در صورت عدم استفاده از ماسک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دکتر نوید دانایی در حاشیه برگزاری نشست ستاد مقابله با کرونا در استانداری سمنان اظهار کرد: از فردا 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع الزامی می‌شود و انتظار می‌رود که هم‌استانی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را با جدیت تمام مدنظر داشته باشند. ضمن اینکه هم‌استانی‌هایی که در مکان‌های پرتجمع از ماسک استفاده نکنند، از ورودشان به این اماکن ممانعت خواهد شد.

وی با اشاره به روند صعودی ابتلا در کشور و استان خاطرنشان کرد: از روزهای گذشته میزان حضور بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا ویروس به صورت بستری و درمانی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش یافته است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون، ۷۰۸ نفر از مجموع مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تست ابتلا به کرونا ویروس آنان مثبت اعلام شد که ۵۶۹ نفر از این افراد مداوا و مرخص شدند و مابقی در حال گذراندن مراحل درمانی هستند.

دکتر دانایی با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا ویروس در استان سمنان بسیار شکننده است ادامه داد: در هفته‌های گذشته در مرحله مدیریت این بیماری قرار گرفته بودیم اما متاسفانه به دلیل شدت درگیر شدن استان‌های همجوار به این ویروس در روزهای گذشته ، شرایط استان سمنان نیز از نظر تست مثبت ابتلا افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهدیشهر تنها شهرستان استان است که در وضعیت قرمز قرار دارد افزود: در ساعت‌ها یا روزهای آینده احتمال تغییر شرایط ( سفید، زرد، نارنجی و قرمز ) شهرستان‌های استان وجود دارد.


وی با بیان اینکه امکان تغییر رنگ در شهرستان‌ها وجود دارد از عموم هم‌استانی‌ها خواست با رعایت پرتکل‌های بهداشتی مدیران استان را در مهر و مدیریت این بیماری یاری کنند.

 

نظر شما