در نشست خبری به مناسبت روزجهانی تعاون گفته شد:

تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان با رویکرد جوانان / ۱۹ تعاونی دارای ۲۶ برند در استان ثبت شد / جهش تعاونی ها در سال جهش تولید

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۸:۳۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۴۴۷۶
تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان با رویکرد جوانان / ۱۹ تعاونی دارای ۲۶ برند در استان ثبت شد / جهش تعاونی ها در سال جهش تولید
اشرفی یکی از برنامه‌های امسال این اداره را تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان با رویکرد جوانان برشمرد و گفت: همچنین توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در ماه‌های اخیر رونق بیشتری گرفته است و به مناسبت هفته تعاون ۴۱ برنامه فرهنگی و آموزشی در استان اجرا می‌شود.

به کزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری اشرفی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مناسبت روز جهانی تعاونی برگزار شد.

اشرفی کفت: سهم استان در تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا ۲۶۸ میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۱۹ درصد از مشمولان در سامانه کارا ثبت‌نام و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان تسهیلات مربوط به حوزه حمل و نقل است عنوان کرد: ۹ هزار و ۹۲۲ نفر در حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۸۸۳ نفر برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه این تسهیلات برای واحدهای فعال ۱۲ میلیون تومان به ازای هر نفر، کسب و کارهایی که براساس پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان مسافربری خویش‌فرما ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است ادامه داد: سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهرماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

اشرفی از تمدید ثبت‌نام مشمولان این تسهیلات تا ۳۱ تیرماه در استان خبر داد و گفت: واحدهای کسب و کار در ۱۴ رسته شغلی در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی به پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی دولت به افراد آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: از ۲۷ فروردین تا ۲۲ خرداد در استان بیش از ۱۹۱ هزار سرپرست خانوار ثبت نام و از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در روزهای اخیر نیز به برخی افراد که بعضا کد ملی سرپرست خانوار را اشتباه وارد کرده بودند پیامک ارسال شد.

وی از ثبت‌نام ۶ هزار و ۱۰۰ نفر  در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از این تعداد پنج هزار و ۳۹۰ نفر واجد شرایط بودند و کار پایش این افراد توسط وزارت رفاه و در استان‌ها توسط اداره کل تعاون انجام شده است.

اشرفی تصریح کرد: لیست واجدین بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد و برای افرادی که در اسفند سال گذشته کار خود را از دست داده‌اند مبلغی واریز شد و به زودی برای فروردین و اردیبهشت ماه نیز مبلغی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارسال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان اختصاص داده شد عنوان کرد: از این مقدار ۹۶ درصد با پیش‌بینی اشتغال ۸۴۰ نفر جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ مجوز تسهیلات مستقل با پیش‌بینی اشتغال ۱۰۱ نفر در حوزه میراث فرهنگی، گردشکری، صنایع دستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و سایر صادر شده است.

وی به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۷ تاکنون سه هزار و ۲۵۴ طرح اشتغال به بانک‌های عامل ارسال شده است.

اشرفی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۳ پرونده اشتغال به مبلغ بیش از ۳۶۳ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به زودی به استان ابلاغ خواهد شد اظهار داشت: طرح‌های تسهیلات اشتغال روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مراکز استان‌ها، پیش‌بینی فرصت‌های اشتغال و استفاده از ظرفیت جوانان در این مناطق در حال پرداخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶۰ درصد شرکت تعاونی‌های استان در حوزه تولیدی گفت: اکنون ۹۱۱ تعاونی در استان فعال است که از این تعداد ۲۴۲ تعاونی خدماتی، ۵۵۱ تعاونی تولیدی و ۱۱۸ تعاونی توزیعی هستند.

اشرفی بیان کرد: سال قبل ۵۰۰ مورد نظارت عمومی و ۷۳۱ مورد نظارت مالی از تعاونی‌های سطح استان انجام شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ تعاونی در رسته‌های مختلف در استان تشکیل شد و در این ایام همچنین ۱۱۰ هزار دلار کالا توسط تعاونی‌ها به کشورهای همسایه صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به برند و برندسازی در تعاونی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است عنوان کرد: تاکنون ۱۹ تعاونی دارای ۲۶ برند در استان ثبت شده است.

وی یادآور شد: در ایام شیوع کرونا توسط تعاونی کارکنان دولت بیش از ۲۰ هزار کیسه برنج ویژه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و واحدهای آسیب‌پذیر در استان توزیع شده است.

اشرفی یکی از برنامه‌های امسال این اداره را تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان با رویکرد جوانان برشمرد و گفت: همچنین توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در ماه‌های اخیر رونق بیشتری گرفته است و به مناسبت هفته تعاون ۴۱ برنامه فرهنگی و آموزشی در استان اجرا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز