۱۵۵ پایگاه، آماده غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد است

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۲:۴۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۴۸۰۷
۱۵۵ پایگاه، آماده غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد است
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد 155 پایگاه تابستانی آماده غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان در ایام تابستان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان که به صورت ویدئوکنفرانس از شبکه شاد، در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: یکی از برنامه های مهم و اولویت دار حوزه پرورشی در ایام تابستان موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

هادی زارع پور افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونایی امسال نسبت به سال‌های گذشته شرایط کاملاً متفاوت است.

زارع پور با بیان اینکه برنامه فعالیت‌های تابستانی بیشتر از بستر سامانه شبکه شاد اجرا می‌شود، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی (سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی) جزء ستاد غنی سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان هستند و جلسه ای را نیز با آنان برای هر چه بهتر برگزار شدن این فعالیت ها تشکیل داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 33 مدرسه در کنار پژوهش‌سراها، کانون های فرهنگی، سالن های ورزشی و اردوگاه ها پیش‌بینی شده است تا بتوانیم برنامه اوقات فراغت را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: به طور کلی ۱۵۵ پایگاه را در استان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش‌بینی کرده‌ایم.

زارع پور شعار امسال پایگاه های اوقات فراغت را هر خانه یک پایگاه و هر دانش‌آموز یک مهارت در بستر فضای مجازی بیان کرد و گفت: امیدواریم که نتیجه و خروجی این فعالیت ها به نحوی باشد که بتوانیم مهارت های اساسی و پایه زندگی را به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی رویکرد امسال فعالیت های تابستان را رویکرد خانواده محور بیان کرد و گفت: خانواده ها کمک کنند تا مهارتهای آموزشی را به نحو شایسته به دانش آموزان در سطح استان آموزش دهیم.

هیچ محدودیتی برای ثبت ‌نام دانش‌آموزان در پایگاه های تابستانه وجود ندارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ما هیچ فعالیتی را که در تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با معاونت پرورشی است تعطیل نکردیم، اظهار کرد: در حال حاضر مسابقات قرآن در بخش استانی در حال برگزاری است. این مسابقات به صورت آنلاین در شبکه شاد برگزار می شود و شاهد شرکت دانش آموزان استان در این مسابقات هستیم.

سید بهاء الدین ملک حسینی افزود: این مسابقات در همه بخش ها یعنی در ۱۲ رشته برای دختران و ۱۴ رشته برای پسران و پنج رشته برای فرهنگیان برگزار می شود.

وی گفت: مسابقات فرهنگی و هنری نیز در شبکه شاد و فضای مجازی برگزار می شود، آثار دریافتی دانش آموزان در این زمینه پایش و برای داوری ارسال می‌شود که نتایج آن اعلام خواهد شد.

ملک حسنی افزود: در بخش مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقه پژوهشی دانش آموزان را داریم که در ۷ دقیقه خطبه ها و سخنرانی آن آماده و ارائه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در بحث پایگاه های تابستانی ۱۵۵ پایگاه را پیش بینی کردیم که شامل دارالقرآن‌ها، پژوهش‌سراها، کانون‌های فرهنگی، سالن‌های ورزشی، مراکز مشاوره ای و اردوگاه های دانش آموزی است.

ملک حسینی با اشاره به اینکه در این پایگاه ها هیچ محدودیتی برای ثبت ‌نام دانش‌آموزان وجود ندارد، گفت: کلاس های آموزشی که در شبکه آموزشی شاد برنامه‌ریزی شده است، ظرفیت ۲۰ نفر دانش آموز را دارند و هر پایگاه می تواند تعداد نامحدودی کلاس داشته باشد.

این ظرفیت در شبکه شاد به وجود آمده که اگر دانش آموزی علاقمند به شرکت در یک کلاس باشد و در استان این کلاس تشکیل نشده باشد بتواند در کلاسی که در سایر استان‌ها برگزار می‌شود شرکت کند.

مهارت آموزی از فعالیت اصلی سازمان دانش آموزی برای اوقات فراغت دانش آموزان است

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه امسال شعار وزارت آموزش و پرورش غنی‌سازی اوقات فراغت به جای پر کردن اوقات فراغت است، گفت: سازمان دانش آموزی نیز همراه با سایر تشکل ها و همگام با برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از ظرفیت دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت، مهارت آموزی را که جز فعالیت های اصلی سازمان است، به دانش آموزان پیشتاز در ایام تابستان آموزش می دهد.

سید نظام مرادی اظهار کرد: انتظار داریم از مربیان و دانش آموزان عضو تشکل پیشتاز در زمینه تولید محتوای آموزشی هماهنگی و همراهی لازم را داشته باشند و مطالبی را که برای آنان در شبکه شاد کانال سازمان دانش آموزی بارگذاری می کنیم مفید واقع شود.

مرادی افزود: تفاوتی که امسال نسبت به سال‌های گذشته در زمینه فعالیت های تابستانی داریم، بحث مهارت آموزی با محوریت خانواده است، یعنی فرزندان در کنار خانواده مهارت‌های لازم را یاد می‌گیرند و اولیاء بر کار آنها نظارت دارند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: دانش آموزان ما اگر در روستا زندگی می کنند و خانواده آنان به شغل مقدس کشاورزی یا دامپروری مشغول است. این مشاغل را به شکل عینی و عملیاتی یاد بگیرند و فیلم تهیه کنند تا در شبکه شاد بارگذاری شود و سایر دانش‌آموزان در سراسر کشور از آن استفاده لازم را ببرند.

برگزاری جشنواره مهارتهای اجتماعی شاد در تابستان / از صاحبان آثار منتخب کشوری و استانی تقدیر بعمل می آید

مرادی با اشاره به جشنواره مهارت های اجتماعی تابستان شاد که از سوی سازمان دانش آموزی در شبکه شاد پیگیری و دنبال می شود، اظهار کرد: این جشنواره در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان و تقویت نهضت تولید محتوا در بدنه تشکیلات سازمان دانش آموزی برگزار می شود و مربیان و پیشتازان دختر و پسر و همچنین خبرنگاران پانا می توانند در بخش های مهارت های اجتماعی، تشکیلاتی، خبرنگاری، مجری گری و فیلمسازی در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره مهارت های اجتماعی تابستان شاد موجب ارتقای مشارکت اعضای سازمان در فعالیت ها می شود، افزود: با برپایی این جشنواره یک حرکت جدی تشکیلاتی در فضای مجازی شکل گرفته است که از این طریق می توان استعدادهای دانش آموزان را کشف کرد و قابلیت های فردی و گروهی مجموعه را ارتفاء داد.

مدیر سازمان دانش آموزی در مورد نحوه شرکت دانش آموزان و مربیان در جشنواره تابستان شاد گفت: مربیان و دانش آموزان باید در موضوعات یاد شده فیلم آموزشی تولید کنند، حداکثر زمان فیلم های تولیدی، صد ثانیه می باشد که می تواند در قالب کارگاه آموزشی، انیمیشن، مستند آموزشی، موشن گرافی و یا ترکیبی تولید شود.

مرادی افزود: آثار و تولیدات مربیان و دانش آموزان، بعد از جمع آوری، مورد بررسی قرار گرفته و پس از ارزیابی در سطح مناطق و استان، آثار منتخب برای بارگذاری در سامانه شاد معرفی و به دبیرخانه تا پایان شهریور ماه ارسال می شود تا پس از داوری از آثار منتخب کشوری تقدیر بعمل آید.

 

نظر شما