معاون استاندار سمنان:

مصرف بهینه در سطح کلان، مولفه موثر بر تامین آب برای صنعت استان است

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۵:۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۴۹۶۰
مصرف بهینه در سطح کلان، مولفه موثر بر تامین آب برای صنعت استان است
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: مصرف بهینه آب در سطح کلان، تاثیر به سزایی در تامین آب برای صنعت استان و برطرف نمودن کمبودهای موجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان،؛ خجسته پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در‌جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعتی و آب شهرستان گرمسار با بیان اینکه ما امروز در سطح کلان و سیاست های کلی در حوزه آب، باید به سمت مصرف بهینه از این ‌نعمت خدادادی گام برادریم، افزود: صنعت به عنوان یکی از‌محورهای اولویت دار توسعه استان، نیازمند حضور سرمایه گذار و همچنین تامین آب است که مصرف بهینه یکی از مولفه های بسیار‌تاثیر گذار و حائز اهمیت در محقق شدن این ‌مهم است.
وی ادامه داد: استفاده از روشهای نوین در کشاورزی به‌ منظور جلوگیری از هدر رفت آب و بهره وری بیشتر از این نعمت خدادادی در این بخش، می تواند نقش به سزا و بسیار تاثیر گذاری را در مدیریت ‌مطلوب و موفق ذخایر و منابع آبی در استان ایفا نماید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تاکید بر این ‌مطلب که تدوین یک‌ راهکار عملیاتی موثر برای زمینه سازی حضور سرمایه گذاران در استان و توسعه صنعت نیازی جدی است، اذعان داشت: تامین آب برای بخش صنعت یکی از شرایط اولیه برای جذب سرمایه گذار در استان است که باید با دیدگاه مثبت به این ‌موضوع و از طریق ارائه راهکارهایی عملیاتی همچون انتقال آب خزر، احداث سد و تکمیل سد های در حال احداث و همچنین جابجایی تخصیص آب در بخش های‌گوناگون استان، در راستای تحقق آن گام برداشت.
وی همچنین با اشاره به‌مسائل و مشکلات مطروحه در بخش صنعت و آب شهرستان گرمسار بر رسیدگی و به نتیجه رسیدن این‌ کمبودها تاکید نمود و اظهار داشت: در کوتاه مدت و به منظور حل مشکلات موجود، تامین‌آب برای شهرک صنعتی گرمسار از خط انتقال فعلی، در دستور کار قرار‌گیرد.
وی همچنین ‌تاکید کرد: انجام مطالعات لازم به ‌منظور جلوگیری از وارد آمدن خلل به روند آب رسانی به سایر ‌مناطق ذینفع از خط انتقال، در طی اجرای این راه حل کوتاه مدت در دستور کار‌قرار‌گیرد.
معاون استاندار سمنان در پایان گفت: پیگیری تقویت و راه اندازی چاه های موجود و همچنین شناسایی چاه های جدید در سطح شهرستان به عنوان یکی دیگر از راهکارهای عملی بلند مدت در بحث تامین آب در سطح شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما