احساس امنیت بالا در خراسان جنوبی منجر شد:

افزایش سرقت محتویات خودرو در استان / سرقت ۱۳ درصد ؛کشف ۱۱ درصد رشد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۲۲:۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۵۰۴۰
افزایش سرقت محتویات خودرو در استان / سرقت ۱۳ درصد ؛کشف ۱۱ درصد رشد
سرهنگ مرتضی سبزعلی با بیان اینکه احساس امنیت بالا از سوی مردم باعث افزایش سرقت شده است گفت: احساس امنیت و عدم تجهیز امکانات پیشگیری از سرقت، باز گذاشتن در منزل و قفل نکردن در خودرو افزایش سرقت را منجر شده است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  رییس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: میزان سرقت‌ در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد در استان افزایش داشته است.

 سرهنگ مرتضی سبزعلی افزود: در این مدت کشف سرقت در خراسان جنوبی ۱۱ درصد رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه احساس امنیت بالا از سوی مردم باعث افزایش سرقت شده است گفت: احساس امنیت و عدم تجهیز امکانات پیشگیری از سرقت، باز گذاشتن در منزل و قفل نکردن در خودرو افزایش سرقت را منجر شده است.

رییس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان جنوبی اضافه کرد: تنها مردم علت سرقت نیستند چراکه عوامل اجتماعی و اقتصادی اعم از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و بیکاری باعث روی آوردن به سرقت می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در خراسان جنوبی سرقت مسلحانه و خشن نداریم گفت: از مجموع سرقت‌های سال جاری، هفت درصد مربوط به سرقت خودرو و ۲۸ درصد مربوط به سرقت محتویات داخل خودرو بوده است.

سرهنگ سبزعلی افزود: همچنین سرقت این خودروها به دلیل دسترسی به محتویات داخل بوده است.

وی با اشاره به سرقت دام و احشام بیان کرد: متاسفانه دامداران از حداقل‌های تجهیزات امنیتی برای دام و احشام استفاده نمی‌کنند که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با مجرمان برابر قانون رفتار می‌کند اظهار داشت: شهروندان در صورت بروز سرقت یا مواجهه با سارق، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش دهند تا زمان طلایی برای تحقیقات علمی پلیس از بین نرود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز