بیش از ۶ هزار واحد صنفی در سامانه کارا ثبت نام کردند

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۲۲:۰۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۵۰۹۲
بیش از ۶ هزار واحد صنفی در سامانه کارا ثبت نام کردند
نشست کارگروه کاری اشتغال کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری با دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نشست کارگروه کاری  اشتغال کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری با دبیری  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و  حضور مدیران  دستگاههای اجرایی برگزار شد.

در این نشست که در سالن شمار یک استانداری کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد دستگاه‌های دولتی در سامانه کارا ارائه داد.

نیک مرام گفت: بیش از 6 هزار واحد صنفی در این سامانه ثبت نام کردند و هر موفقیتی تاکنون به دست آمده به دلیل تلاش مسئولان و اطلاع رسانی رسانه‌ها بوده است.

وی در ادامه افزود: 6 هزار واحد صنفی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارتخانه به عنوان واحدهای آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا، مشخص شدند که از این تعداد هزار و 201 واحد صنفی و تولیدی در سامانه کارآ  ثبت نام کردند که  تعداد 1168  فقره پرونده به بانک های  عامل ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تا فرصت وجود دارد، باید دستگاههای اجرایی اطلاع رسانی کنند، تا سایر واحدهای صنفی و تولیدی برای ثبت نام اقدام نمایند.

در ادامه دبیر کارگروه اشتغال استان به عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات کرونایی پرداخت و افزود: کل مبالغ ارسالی به بانک های عامل از 225 میلیارد تومان قریب به 23 میلیارد تومان می باشد که از  مبلغ ارسال شده به بانک ها فقط شش میلیون تومان آن پرداخت شده است.
نیک مرام  بیان کرد:   از مجموع پرونده های ثبت نام شدهتعداد 337 فقره پرونده به بانک ملی،160 پرونده به بانک رفاه استان، 92 پرونده به بانک سپه و مابقی پرونده ها به سایر بانک های عامل ارجاع شده است.

وی افزود: با اینکه انتظار می رفت که پرونده ها  از سوی بانک ها به شعب ارسال می شد اما متاسفانه بعضی از بانک ها نسبت به ارجاع پرونده ها به شعب خود هیچ گونه اقداماتی انجام نداده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز