بازدید سرزده مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشتارگاه‌های طیور یاسوج

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۲۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۵۲۷۱
بازدید سرزده مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشتارگاه‌های طیور یاسوج
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد به همراه مدیر حراست دامپزشکی استان، به‌طور سرزده از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بویراحمد بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ طی بازدید مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت کشتارگاه ها ، وضعیت رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی در خصوص کرونا ، آخرین وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌های طیور شهرستان بویراحمد  از زمان ورود مرغ زنده، کشتار مرغ، بسته‌بندی و نگهداری در سردخانه‌ها و درنهایت حمل‌ونقل آن موردبررسی قرار گرفت.

 دکتر عبداله بهمنش اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش کشتارگاه‌های طیور در بهداشت عمومی جامعه و تولید مرغ کشتار شده سالم جهت بازار مصرف، بازدیدهای مستمر که غالبا سرزده هستند توسط کارشناسان و مدیران فنی دامپزشکی انجام می گیرد.

وی افزود: حضور مسئولین فنی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی  در کشتارگاه های طیور و دیگر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی، برای مردم اطمینان بخش است و این افراد بایستی با قاطعیت هرچه تمام تر سعی در پیاده سازی دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی در جهت تولید محصولاتی سالم برای مصرف کنندگان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد هدف از این بازدیدها را اجرای دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا در  کشتارگاه های طیور استان و نیز تاکید بر وظیفه مندی مسئولین فنی بهداشتی و پاسخگو بودن در قبال مسئولیتشان و برخورد جدی با هرگونه اهمال و کوتاهی در انجام وظیفه دانست.

استان کهگیلویه وبویراحمد دارای 3 کشتارگاه صنعتی طیور است که از این تعداد ، 2 کشتارگاه طیور در شهرستان بویراحمد و یک واحد کشتارگاه دیگر در شهرستان گچساران  که جمعاً با ظرفیت 10 هزار قطعه کشتار طیور در ساعت  قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز