مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان :

نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تحسین بر انگیز است

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۲۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۵۲۸۶
نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تحسین بر انگیز است
مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تحسین بر انگیز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نقدی جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در 176 دانشکده در سطح کشور عنوان کرد و این دانشگاه را دارای 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد دانست وی با اشاره به وجود 2200 کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.

وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در 4 دانشکده با 4 هزار دانشجو رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاهها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان گفت: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .

در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال را تحسین بر انگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه ای ، آموزش و پرورش و صنعت تاکید کرد و گفت : در صورت ارتباط این 3 مجموعه شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود .

قاسم شریفی توجه به دانشگاه فنی و حرفه ای را ضروری دانست و گفت : آمار اشتغال بیش از 63 درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به 90 درصدی را داراست .

وی دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استانها دانست و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز