مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اختصاص یک میلیارد تومان به خدمات درمانی مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۳۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۵۴۶۲
اختصاص یک میلیارد تومان به خدمات درمانی مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیارد و ۳۳ میلیون تومان جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در سه‌ماهه اول سال جاری برای مددجویان این نهاد هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد،بابیان اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد در زمینه خدمت‌رسانی به مددجویان ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است، گفت: یک میلیارد و ۳۳ میلیون تومان در سرفصل بیمه خدمات درمانی، بهداشتی و خدمات ویژه درمانی از جمله فرانشیز بستری، پاراکلینیک، دارو، هزینه نگهداری در منزل در سال جاری برای مددجویان این نهاد هزینه شده است. 
وی اظهار کرد: بیمه پایه برای مددجویان ساکن شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود که از سال گذشته به بیمه سلامت واگذار شده و مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت روستائیان و عشایر بهره‌مند هستند. 
مبشری با اشاره به اینکه ۱۲۷۵ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برخوردارند، تصریح کرد: در سرفصل خدمات درمانی ویژه و کمک به بیماران صعب‌العلاج، فرانشیز دارو، پاراکلنیک و بستری و هزینه ایاب و ذهاب  به مددجویان در سال جاری ۲۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت‌شده است. 
وی به بیمه اجتماعی مددجویان به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد:  در این زمینه ۴۷۷ میلیون تومان برای ۱۰۱۳ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در سه‌ماهه اول سال جاری پرداخت شد. 
مبشری به اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال با هماهنگی مراکز بهداشتی اشاره و اظهار کرد: در این خصوص ۳۰۰۰ کودک زیر پنج سال با معرفی مراکز بهداشتی در قالب این طرح کمک غذایی دریافت کردند. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین در زمینه کمک به مادران باردار و شیرده در سه‌ماهه اول سال جاری سه میلیون تومان هزینه شد. 
مبشری ارتقاء شاخص‌های بهداشتی را از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و اهداء سبد بهداشتی به مددجویان ۱۰میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز