معاون عمرانی استاندار در این بازار داغ مسکن گفت:

مردم نباید دغدغه تامین مسکن داشته باشند / مردم: هیچ نظارتی بر سودگران مسکن نیست

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۱:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۵۸۴۹
مردم نباید دغدغه تامین مسکن داشته باشند / مردم: هیچ نظارتی بر سودگران مسکن نیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: متقاضیان واقعی مسکن و کسانی که حائز شرایط هستند، باید به دقت شناسایی شوند تا نیاز واقعی مسکن در استان مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سیدکمال الدین میرجعفریان با اشاره به هدف گذاری احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات جهادی در بخش مسکن استان صورت گرفت که جا دارد از همه دستگاه های مرتبط تقدیر کنیم.

وی افزود: احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی که ۷ هزار واحد آن تحویل و مابقی نیز طی دو ماه آینده تکمیل خواهد شد، بخشی از اقدامات مهم دولت برای خانه دار شدن مردم می باشد و در مجموع احداث ۲۵ هزار مسکن در استان هدف گذاری شده است.

معاون استاندار ادامه داد: با پی گیری استاندار خراسان جنوبی و در سفر دکتر نوبخت به استان، پنج الی شش هزار واحد مسکن شهری نیز هدف گذاری شد که شیوه نامه و ساز و کار اجرایی آن تدوین شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

میرجعفریان با تاکید بر تامین زمین در طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان ‌کرد: در خراسان جنوبی، مردم نباید دغدغه تامین مسکن داشته باشند و همه دستگاه ‌های متولی باید در تامین زمین برای نیازمندان واقعی به مسکن و مسکن اولی ها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: در قیمت گذاری زمین نیز نباید نگاه اقتصادی داشت و مسیر تامین زمین از سوداگری و بنگاه داری جداست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یادآور شد: متقاضیان واقعی مسکن و کسانی که حائز شرایط هستند، باید به دقت شناسایی شوند تا نیاز واقعی مسکن در استان مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی شود.

وی همچنین از دستگاه ‌های متولی، تولید کنندگان مصالح، پیمانکاران و مالکان خواست با جدیت و همت مضاعف، طرح اقدام ملی مسکن را دنبال کنند تا بتوان در حداقل زمان ممکن به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

شایان ذکر است: جلسه شورای مسکن استان، با چهار دستور کار تشکیل شد و مواردی از جمله، ارائه آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، بررسی تفاهم نامه های وزارت راه و شهرسازی با سایر ارگان ها، واگذاری گروهی و همچنین تسهیلات بانکیِ طرح اقدام ملی مسکن، مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز