استاندار سمنان :

نباید جهت تامین اعتبارات ، برای مردم به صورت غیر قانونی تکلیف ایجاد شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۴:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۶۰۴۸
نباید جهت تامین اعتبارات ، برای مردم به صورت غیر قانونی تکلیف ایجاد شود
استاندار سمنان گفت : سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام تکالیف قانونی خود را منوط به ایجاد تکلیف برای مردم و استانها نکند و اعتبارات در نظر گرفته شده را طبق قوانین اختصاص دهد.‌

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر ، استاندار سمنان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۳۹۹ که صبح امروز سه شنبه هفدهم تیرماه در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار با اشاره به وجود ۵۰۰۰ دانش آموز در استان که فاقد هرگونه امکانات کمک آموزشی همچون تلفن همراه هوشمند و یا تبلت می باشند پیشنهاد کرد : شرکتهای بزرگ مخابراتی بمنظور تامین امکانات آموزشی مورد نیاز برای دانش آموزان به میدان بیایند و در این کار خیر نقش آفرینی کنند.
آشناگر همچنین ضمن تشریح مزایا و معایب آموزش از راه دور بر لزوم توجه و مراقبت والدین در استفاده و بهره مندی فرزندان از اینترنت و فضای مجازی تاکید کرد و عنوان نمود: همه دانش آموزان باید از امکانات آموزشی مجازی همچون اینترنت پر سرعت و ... برخوردار شوند اما به موازات این بهره مندی لازم است تا والدین دانش آموزان نیز مراقبت ها و توجهات لازم‌ جهت عدم مواجه با آسیب های ناشی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مخرب و مخاطرات آن را برای فرزندانشان گوشزد نمایند.
استاندار سمنان همچنین گفت : با توجه به یکجا نشینی دانش آموزان و خانواده ها و ضرورت ایجاد سلامت روحی و روانی و اثرات روانی پس از کرونای دانش آموزان، لازم است تا آموزش و پرورش نسبت به ایجاد فضای تفریحی شاد ونشاط آور و ارائه ی برنامه ها پرورشی متناسب با وضعیت کرونا اقدام نماید.‌
استاندار همچنین بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای والدین و نیز ارائه ی آموزشهای مورد نیاز معلمان در شرایط کرونا در امر آموزش و تعلیم و تربیت نیز تاکید کرد و اظهار داشت : افزایش برنامه های تفریحی فرهنگی ،سرگرمی و نشاط آور در ذیل برنامه های آموزشی دانش اموزان ، مد نظر قرار گیرد .
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تمجید از طراحی شعار هر دانش آموز یک مهارت در اموزش و پرورش استان گفت : در ۴۷ درصد مدارس استان آموزش های فنی و مهارتی به دانش آموزان ارائه میشود که این امر تضمین کننده ی اشتغال آینده ی دانش آموزان است.
استاندار اضافه کرد : جهت رفع کمبود اقلام بهداشتی در سطح شهرستانها ، می توان از ظرفیت کارگاه های موجود در هنرستانها و مدارس کار و دانش ، در راستای تامین نیازهای بهداشتی در حد امکان و ضرورت بهره گرفت و اقلام تولید شده را در اختیار دانش آموزان و خانوادهها قرار داد تا شاهد تاثیرات مثبت خودکفایی ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز باشیم .
استاندار سمنان همچنین با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات مورد نیاز در جهت بازگشایی به موقع و مناسب مراکز آموزشی در سال تحصیلی آینده به فر‌مانداران ماموریت داد تا به عنوان رییس پروژه مهر شهرستان ، این امر را به صورت جدی پیگیری و مدیریت نمایند.
استاندار سمنان در ادامه با اشاره به برگزاری طرح "آجر به آجر " که با هدف سامانبخشی کمکهای خرد خیرین در امر مقدس مدرسه سازی در حال اجرا می باشد گفت : این اقدام از جمله طرح های بسیار خوبی است که می تواند موجب مشارکت تمامی اقشار جامعه با هر توانمندی و بضاعت مالی در امر مدرسه سازی باشد.
ایشان همچنین با تذکر این نکته که : نباید جهت تامین اعتبارات ، برای مردم به صورت غیر قانونی تکلیف ایجاد شود ،از سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست : انجام تکالیف قانونی خود را منوط به ایجاد تکلیف برای دیگران نکند و اعتبارات در نظر گرفته شده را طبق قوانین اختصاص دهد.‌

 

نظر شما