سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

نظام‌ مالیاتی در استان سمنان حامی تولیدکنندگان باشد

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۶۳۶۳
نظام‌ مالیاتی در استان سمنان حامی تولیدکنندگان باشد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نظام مالیاتی در استان سمنان باتوجه به مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا ویروس حامی تولیدکنندگان ، اصناف و بازاریان، فعالان در بخش خدمات و دیگر موعدیان مالیاتی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حبیب الله خجسته پور، در حاشیه بازدید از اداره کل امور مالیات به مناسبت ۱۶ تیر، روز ملی مالیات در سالن جلسات این اداره کل افزود: سیستم مالیاتی کشور براساس درآمد-هزینه است و برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی و تامین هزینه‌های جاری در وهله اول می‌بایست درآمد حاصل شود.

وی خاطر نشان کرد: درآمد عمده کشورهای جهان مبتنی بر صادرات نفتی و غیرنفتی و مالیات است که کشور ایران هم از این رویه های مثبت درآمدی برای تامین هزینه ها در بخش های مختلف در دهه های گذشته استفاده کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه، از سال ۹۶ به دلیل فشارهای اقتصادی خارجی و تحریم ها ، صادرات در کشور با کاهش چشمگیری مواجه شد و درآمدهای حاصل از فروش نفت با تاخیر یا با مشکلاتی همراه می گردد ، گفت: اکنون به معنی واقعی اداره کشور مبتنی بر اقتصاد بدون نفت است.

خجسته پور تصریح کرد: نقش وصول اصولی مالیات برای تامین هزینه برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و هزینه های جاری بسیار برجسته است و به نوعی مالیات حق عمومی برگردن تمام آحاد جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: مالیات در زندگی اجتماعی افرادی که خدمت ارائه می دهند و هم خدمت دریافت می کنند موثر است و بسیاری از خدماتی که در جامعه ارائه می شود بدون وصول درآمدهای مالیاتی امکان پذیر نیست.

وی افزود: پرداخت مالیات برای آنکه موعدیان با میل و رغبت بیشتر به این امر مهم بپردازند نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است و با آموزش و اطلاع‌رسانی بیشتر ، فرار مالیاتی کاهش قابل توجهی می یابد.

خجسته پور تصریح کرد: شناسایی موعدیان مالیاتی جدید و خدمات دهی با کیفیت تر به موعدیانی که از سال های پیش مالیات پرداخت می کنند، مورد توجه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر این نکته که اگر اخذ مالیات براساس عملکرد واقعی باشد، در کاهش نارضایتی ها در اعطای مالیات از سوی موعدیان تاثیر قابل توجهی دارداضافه کرد: باتوجه به شیوع کرونا ویروس، واحدهایی در ۱۴ رسته شغلی دچار زیان شدند که باید در اخذ مالیات حمایت های لازم از این فعالان اقتصادی انجام شود.

خجسته پور تصریح کرد: بسیاری از اصناف و واحدهای اقامتی و گردشگری استان در ماه های گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس متحمل ضررهای اقتصادی شدند که لازم است با اتخاذ تدابیر مالیاتی مطلوب ، در اخذ مالیات در این بخش ها تعامل‌های دوسویه ای انجام شود.

وی تصریح کرد: دریافت مالیات از موعدیان با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور و تامین هزینه ها اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر باید تلاش شود با توجه به شیوع کرونا ویروس در قالب طرح های حمایتی،‌ مشکلاتی برای فعالان اقتصادی در بخش های مختلف با دریافت مالیات ایجاد نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز