مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان

دانشگاه فنی و حرفه ای پویا ، با ارزش و کارآفرین است

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۸:۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۶۶۸۰
دانشگاه فنی و حرفه ای پویا ، با ارزش و کارآفرین است
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان : خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و رسالت این دانشگاه را تربیت تکنسین ماهر و پنجه های کارآمد توصیف کرد .
 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ در ابتدای این دیدار  رضا نقدی ضمن عرض خیر مقدم گفت : جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در 176 دانشکده با 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد دانست.
وی بیان داشت :رسالت و ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، در سطح کشور عزیزمان ایران است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.
وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی می باشد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی همچنین از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد و گفت : با عنایت به سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در جهت توسعه و ترویج انرژی های تجدید پذیر و مدیریت سبز و در راستای مصوبه هیئت محترم وزیران و به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید ، با توجه به تصمیم گیری دانشگاه فنی حرفه ای ظرفیت در نظر گرفته شده نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به مقدار 10 کیلووات بوده است که پس از بررسی و بازدیدهای کارشناسی به عمل آمده محل نصب تجهیزات نیروگاه در مساحتی حدود 250 متر مربع تعیین گردید .

 در ادامه این دیدار مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان ، دانشگاه فنی و حرفه ای را پویا ، با ارزش و کارآفرین دانست و گفت : با توجه به مواردی که ریاست دانشگاه در باب عدم وجود امکانات به روز کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه ذکر کردند، امیدواریم با همکاری این بنیاد، شاهد جذب اعتبارات و بهبود فضای آموزشی در این دانشگاه باشیم.

جعفر میرصناعی به اهمیت دانشگاه های فنی و حرفه ای در پیوند صنعت و دانشگاه تأکید کرد و اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم دانشگاه های کشور، کمبود ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه است.

وی با اشاره به مغفول ماندن دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : در جهت رشد و شکوفایی بیش از پیش این مجموعه باید از ظرفیت این بنیاد و همچنین خیرین و حامیان بهره برد.

وی با تاکید بر تغییر فضای کالبدی این دانشگاه گفت : دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بهتر است به شهرک های دانشگاهی ملحق گردد .

مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان افزود: وقتی در شرایط سخت اقتصادی فعلی، با وجود کمبودها، سختی ها و دشواری ها کاری اینچنین انجام شود عشق می خواهد که نمود آن را در این دانشگاه و مسئولین و پرسنل آن می توان به وضوح مشاهده کرد و این ارزشمند است و رضایت خدا و مردم را در پی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز