فرماندار عنوان کرد؛

ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها وجود دارد  / خستگی امان کادر درمان را گرفته است

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۰:۳۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۷۳۹۱
فرماندار اراک گفت: بیش از ۶۰ درصد مردم اراک اکنون از ماسک استفاده می‌کنند که این میزان برای دستیابی به موفقیت در امر مقابله و مهار کرونا باید به بیش از ۸۰ درصد برسد.

به گزارش برنا از اراک ، حسین بختیاری افزود: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد در کنار رعایت فاصله اجتماعی و شستن مستمر دست‌ها، ماسک زدن یک عامل مهم برای جلوگیری از این ویروس منحوس است.

وی بیان کرد: زدن ماسک در مقابل گرفتار شدن به این بیماری کار سختی نیست، ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها و مراکز عرضه ماسک وجود دارد و مردم خود نیز می‌توانند به راحتی ماسک را در منازل خود تهیه کنند.

فرماندار اراک ادامه داد: کرونا همه قشرهای مختلف مردم از نوزاد تا سالمند را گرفتار کرده و این ویروس به هیچ کسی رحم نمی‌کند و شهروندان باید از زمانی‌که از منازل خود خارج می‌شوند و تا زمانی‌که دوباره به منزل باز می‌گردند، از ماسک استفاده کنند.

بختیاری اظهار داشت: بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در عروسی‌ها و آیین های سوگواری متوفیان گزارش شده و انتظار است مردم خطر این ویروس را جدی بگیرند و به هیچ عنوان در آیین‌های عزا، عروسی و میهمانی‌ها شرکت نکنند.

وی تصریح کرد: حضور در پارک‌ها و مراکز عمومی شلوغ نیز از دیگر نگرانی‌ها است و انتظار است مردم برای ضرورت از منازل خارج شوند و در این هنگام نیز تمام نکات لازم بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار اراک اضافه کرد: شمار زیادی از پزشکان و کادر درمان استان مرکزی و شهرستان اراک درگیر این بیماری شده‌اند و این موضوع نگران کننده است و خستگی امان بسیاری از پزشکان، پرستاران و کادر درمان را گرفته است.

بختیاری عنوان کرد: در سه روز گذشته ۲ پزشک حاذق اراکی به دلیل مبتلا شدن به این ویروس آسمانی شدند و دکتر نادری یکی از نخبگان کشور در زمینه جراحی پیوند کلیه بود که در کارنامه کاری خود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی پیوند را ثبت کرده بود.

وی گفت: بحث نظارت بر واحدهای صنفی، صنایع کوچک و ادارات و نهادهای مختلف از ۲ هفته گذشته در قالب ۱۴ گروه متشکل از بازرسی، اصناف، فرمانداری، اداره صمت و پلیس اماکن آغاز شده و با جدیت در حال انجام است.

فرماندار اراک افزود: در هفته نخست اجرای برنامه الزامی شدن شیوه نامه‌های بهداشتی به این واحدها تذکر داده شده و پس از آن هر واحد و دستگاهی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه باشد، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

بختیاری تاکید کرد: همه رسانه‌ها و مطبوعات باید بیش از پیش در راستای آگاه رسانی به جامعه و مردم در خصوص خطرات ویروس کرونا پای کار آیند و همه بدانند که خطر جدی است و کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز