جولان مرگبار کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۸:۳۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۷۷۶۵
جولان مرگبار کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به 33 نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه دو مورد فوتی جدید گزارش شد که این دو مورد 86 ساله و 88 ساله دچار بیماری زمینه ای و اهل گچساران و باشت بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت: در بیست و یکمین روز از تیرماه، 67 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1601 مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از 191 جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد( ٥٠ درصد)، گچساران( ٢٧ درصد)، باشت ( 15 درصد) و کهگیلویه ( ٨ درصد) بود.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی بیماری بسیار نگران کننده و خطرناک است و استان در وضعیت هشدار قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت رعایت نکات بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است، اضافه کرد: مردم حتی الامکان‌ در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و فقط در صورت لزوم و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

 

نظر شما