افزایش ۳۳ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزادان در استان سمنان

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۶:۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۸۳۱۰
افزایش ۳۳ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزادان در استان سمنان
مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان سمنان : ذخیره خون بند ناف نوزادان در استان سمنان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 33 درصد رشد داشته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محیا موسوی با اشاره به راه اندازی دفتر نمایندگی ذخیره سازی سلول های بنیادی در استان از سال 92 گفت : روند ذخیره سازی سلول های بنیادی به این شکل است که مادران باردار از هفته 36 بارداری تقاضای ذخیره خون بند ناف نوزادان خود را به صورت حضوری به دفتر نمایندگی یا به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت rsct.ir انجام می دهند و بعد از مشاوره پزشکی به صورت انلاین و یا تلفنی و یا حضوری در نهایت در تمام بیمارستان های استان کارشناسان خون گیری در زمان زایمان ، خون گیری از بند ناف را انجام می دهند .
وی افزود : این نمونه ها در کیت های مخصوص به شرکت بن یاخته های رویان در تهران ارسال و بعد از فرآیند های پردازش سلولی در نهایت نمونه مورد نظر فریز می شود .
موسوی با اشاره به روند ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان ادمه داد :از سال 92 تاکنون  ، 2 هزار نفر مراجعه برای ذخیره خون بند ناف نوزادان انجام شده که حدود 650 مورد فریز نمونه تاکنون انجام شده و در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال ، حدود 33 درصد رشد داشته است .
مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان با اشاره به کاربرد های نمونه های فریز شده گفت : خون بند ناف حاوی سلول های بنیادی است که یکی از منابع اصلی درمان بیماری های صعب العلاج است و این سلول ها قابلیت تمایز به سایر سلول ها را دارند و برای درمان بیماری هایی که مشکل سلولی ایجاد می شود ، می توان از این سلول ها به عنوان منبع پیوند استفاده کرد .
وی افزود : حدود 100 نوع بیماری خونی از خون بند ناف فریز شده قابل درمان است و مزیت ذخیره خون بند ناف برای خانواده ها ، خون گیری غیر تهاجمی بوده که در این روش هیچ آسیبی به نوزاد و مادر وارد نمی شود و خون گیری از سلول های مرده انجام می شود .
موسوی در پایان ضمن دعوت مادران باردار جهت ثبت نام برای ذخیره خون بند ناف نوزادان خود گفت : تسهیلاتی از قبیل پرداخت اقساطی و تسهیلات بانکی برای تشویق مادران به ذخیره خون بند ناف نوزادان خود در نظر گرفته شده است .
مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان افزود : خانواده ها برای ثبت نام و ذخیره خون بند ناف خود می توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف استان واقع در خیابان طالقانی سمنان و یا مراجعه به سایت rsct.ir اقدام کنند .

 

نظر شما