رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبرداد؛

افزایش ۱۱۰ هزار تنی تولید گندم در دولت امید

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۰:۴۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۸۵۳۵
افزایش ۱۱۰ هزار تنی تولید گندم در دولت امید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی این استان به ۳۷ هزار و ۳۲۹ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال رسید.

به گزارش برنا از اراک ، مجید آنجفی افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان مرکزی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال بود.

وی تصریح کرد: تولید گندم در این استان سال گذشته نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۱۰ هزار تن افزایش یافت.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ۴۲۲ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان مرکزی تولید شد که تولید این محصول در سال ۹۲ و ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۱۲ هزار تن بوده‌ است.

وی ادامه داد: افزایش بهره گیری از سامانه آبیاری نوین در استان مرکزی، بهره گیری از بذرهای اصلاح شده مقاوم به خشکی، عملکرد بالا و سازگار با اقلیم استان، را از جمله عوامل افزایش تولید گندم در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: ۲۲ نوع بذر گندم و جوی دیم و آبی متناسب با هر نوع شرایط آب و هوایی و با عملکرد بالا در راستای افزایش تولید این محصولات در استان در دست تهیه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار تن گوشت قرمز سال گذشته در این استان تولید شد که تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ حدود یک هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافته‌ است.

آنجفی گفت: تولید شیر خام استان مرکزی از ۳۲۱ هزار تن در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به ۳۴۸ هزار تن در سال گذشته افزایش یافت.

وی ادامه داد: تولید تخم مرغ نیز در این مدت از ۳۲ هزار تن به ۳۶ هزار تن، گوشت مرغ از ۵۲ هزار تن به ۶۹ هزار و ۷۰۰ تن و تولید عسل از ۶۳۵ تن به یک هزار و ۱۰۸ تن افزایش یافته‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید آبزیان خوراکی از ۲ هزار و ۴۳۲ تن در سال ۹۲ به ۶ هزار و ۳۵۵ تن در سال گذشته افزایش یافته‌ است.

آنجفی ادامه داد: تولید محصولات باغی در این مدت از ۴۷۲ هزار تن به ۴۷۸ هزار تن، محصولات زراعی از یک میلیون و ۲۹۸ هزار تن به یک میلیون و ۸۲۸ هزار تن و توسعه روش‌های آبیاری نوین از ۵۰ هزار و ۴۴۶ هکتار به ۶۷ هزار هکتار افزایش یافته‌ است.

وی گفت: یک هزار و ۶۵ کیلومتر کانال آبیاری در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان مرکزی وجود داشت که علاوه بر نوسازی، این رقم به یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر در سال گذشته افزایش یافته‌ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز